امروز صورت گرفت؛

بارگیری سازه 3هزار و260 تنی بزرگترین فاز پارس جنوبی

عملیات بارگیری نخستین سکوی فاز 12 پارس جنوبی امروز در یارد خرمشهر آغاز شد.

حسین بدوی مدیر یارد خرمشهر در شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: این سکو که 3 هزار و 260 تن وزن و 4 هزار و 410 متر مربع مساحت دارد تا حدود یک ماه آینده بر روی پایه 12A در موقعیت این فاز در آب های خلیج فارس نصب خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: متعلقات این سکو شامل 2 جکت سه پایه به همراه شمع ها به وزن یک هزار و 700 تن، دو پل ارتباطی به وزن 369 تن، یک عرشه میانی به وزن 106 تن، یک مشعل و سکوی آن به وزن 185 تن است.
 
وی گفت: در برنامه طرح توسعه فاز 12 پارس جنوبی، سه سکوی اصلی و یک سکوی اقماری پیش بینی شده که سه سکوی اصلی از سوی این شرکت ساخته و نصب می شود.
 
بدوی اظهار داشت: با پایان مراحل بارگیری سکوی نخست فاز 12 ، تا دو هفته آینده، کار مهاربندی آن بر روی بارج انجام و به محل نصب انتقال خواهد یافت.

وی ادامه داد: میزان گاز تولیدی فاز 12 معادل 3 فاز پارس جنوبی است که بخش عمده آن برای تولید گاز طبیعی مایع شده (ال.ان. جی) اختصاص می یابد و یک سوم آن به شبکه گاز سراسری تزریق خواهد شد و ظرفیت تولید گاز هر یک از سه عرشه دریایی فاز 12 پارس جنوبی که بزرگترین فاز طرح توسعه پارس جنوبی محسوب می شود روزانه نزدیک به یک میلیارد فوت مکعب است.

بدوی با تاکید براینکه چند روز پیش بارگیری سکری 17A  پارس جنوبی آغاز شده بود خاطر نشان کرد: جکت بعدی فاز 20 از پروژه های 35 ماهه  به زودی  بارگیری آن آغاز می شود همچنین 4 ماه آینده بازگیری فاز 18 نیز شروع خواهد شد. /ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار