معاون تلفیق بودجه، حقوقی و امور مجلس وزیر راه و شهرسازی گفت: هم اكنون، عملیات ساخت 9 هزار كیلومتر راه آهن در كشور در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

علیرضا محفوظی در حاشیه بازدید از طرح های راه و شهرسازی شهرستان بروجن در استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: برای تكمیل و بهره برداری این میزان راه آهن، 10 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

معاون تلفیق بودجه، حقوقی و امور مجلس وزیر راه و شهرسازی افزود: در اعتبارات سال جاری، یک هزار میلیارد تومان اختصاص یافته است و در دولت های نهم و دهم، برنامه ریزی های اساسی برای گسترش شبكه ریلی تمامی استان ها و اتصال آنها به شبكه ریلی سراسری انجام شده است.

وی افزود: تا پایان سالجاری، 450 كیلومتر خطوط ریلی جدید در كشور به بهره برداری می رسد.

معاون تلفیق بودجه، حقوقی و امور مجلس وزیر راه و شهرسازی، توسعه خطوط ریلی كشور را از سیاست های مهم وزارت راه و شهرسازی عنوان كرد و افزود: بخشی از حمل و نقل بار و مسافر با خطوط ریلی انجام می شود و ایجاد ظرفیت های جدید در این حوزه، از برنامه های مهم این وزارتخانه است.

محفوظی ادامه داد: چون جاده های كشور سانحه خیز است، چنانچه بتوانیم بخشی از ترافیک را به راه آهن منتقل كنیم، می توان ظرفیت های جدیدی را ایجاد و تصادفات جاده ای را كاهش داد.

معاون تلفیق بودجه، حقوقی و امور مجلس وزیر راه و شهرسازی، بمنظور بازدید از پروژه های راه و شهرسازی در حوزه استحفاظی استان چهارمحال و بختیاری، به این استان سفر كرده است. /ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.