عضو کميسيون انرژي مجلس گفت: فصل سرما باعث شده بسياري از کشورهاي شرکت کننده در تحريم ايران از اقدام خود پشيمان شوند و تقاضاي خريد نفت از كشورمان را داشته باشند.

نادر فريدوني نماينده مردم فيروزآباد، قير، کارزين و فراشنبد در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با بيان اين که فصل سرما فرصت مناسبي براي عرضه نفت با قيمت بالاتر به بازارهاي جهاني است، اظهار داشت: با توجه به تحريم‌هاي اعمالي عليه کشورمان، بسياري از متحدان آمريکا از خريد نفت ايران خودداري کردند، اما مدتي است شاهد ابراز تمايل برخي از اين کشورها  براي از سرگيري خريد نفت از کشورمان هستيم.

وي تصريح کرد: ابراز تمايل تعدادي از کشورهاي شرکت کننده در تحريم ايران به دليل شروع فصل سرما بوده چرا که در تأمين انرژي کشورشان در‌مانده‌اند.

فريدوني در ادامه افزود: مسئولان کشور بايد از فرصت‌هاي به‌دست آمده از تحريم استفاده کنند و نبايد در هر امري به مقابله با مثل بپردازند چرا كه ممكن است منفعت كشور به خطر بيفتد، لذا بايد به خواسته کشورهايي که با احترام کامل و متقابل حاضر به انجام مبادلات تجاري با ايران هستند، توجه شود.

عضو کميسيون انرژي در پايان خاطرنشان کرد: شروع فصل زمستان با افزايش تقاضا براي خريد انرژي از جمله نفت در بازارهاي جهاني همراه بوده لذا افزايش تقاضا بالا رفتن قيمت‌ها را در پي خواهد داشت که اين امر بهترين موقعيت براي خنثي كردن تحريم‌هاي اعمالي آمريكا عليه كشورمان است.
 
انتهاي پيام/ش3

برچسب ها: انرژی ، تحریم ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار