رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: تامین 50 درصدی بودجه شهرداری از تخلفات به معنای پذیرش تخلفات ساختمانی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، سید مهدی هاشمی رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در نخستین همایش ملی مسائل حقوقی در صنعت ساختمان که در محل هتل المپیک تهران برگزارشد با بیان اینکه مسائل حقوقی صنعت ساختمان باید هرچه سریعتر در دستور کار قرار بگیرد گفت: براي هر پدیده ای که در جامعه به وجود می آید بايستي قوانيني تعريف شود.

وی با ابراز تاسف  از برگزاری دیر هنگام همایش  مسائل حقوقی صنعت ساختمان گفت: بررسی مسائل حقوقی صنعت ساختمان گرچه به موقع برگزار نشد اما برگزاری آن در حال حاضر بهتر از فردا خواهد بود.

هاشمی با اشاره به اینکه باید با همفکری و همدلی قوانین ومقررات را به روز کنیم افزود: علی رغم تلاش های صورت گرفته قوانین اما تا کنون پاسخ گو ی نیازها ومطالبات نبوده است .

 **شناسنامه فنی ساختمان همچنان بدون مهر تایید

رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با بیان اینکه در بحث رسیدگی به تخلفات ساخت وساز نهایتا مهندس ناظر محکوم می شود  گفت: در نبود پروانه ساخت فقدان مجری وطراح ذي صلاح مهندس ناظر مقصر نخواهد بود.

وی بااشاره به اینکه ناظر ساختمان دستگاه اجرایی نیست افزود: تنها رعایت اصول مبانی کار وظیفه مهندس ناظر به شمار می رود.

هاشمی با اشاره به اینکه 50 درصد از منابع بودجه شهرداری از محل تخلفات ساختمانی تامین می شود افزود: تامین 50 درصدی بودجه شهرداری از تخلفات به معنای پذیرش تخلفات ساختمانی است.

رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به تصویب قانون مربوط به شناسنامه فنی ساختمان اظهار داشت: با تصویب این قانون در حال حاضر در بسیاری از مناطق صدور شناسنامه فنی در دستور کار قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضربرای تمامی ابزار و تجهيزات مصرفی خانوار ها شناسنامه صادر می شود افزود: متاسفانه شناسنامه فنی ساختمانی که مهم ترین سرمایه کشور به شمار می رود با وجود ابلاغیه های متعهد هیچگاه مطالبه نمی شود.

 هاشمی در ادامه تصریح کرد: با وجود اینکه شرط صدرو پایان کار تحویل شناسنامه فنی است اما این امر مهم از سوی شهرداری اجرا نمی شود به طوری که تا کنون در هیچ کدام از پایان کارهای ساختمان کلان شهر تهران این شناسنامه مطالبه نشده است. /س
برچسب ها: تخلفات ، ساختمانی ، مهندسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار