جلسه کارگروه های تخصصی اجرای احکام کمیسیون های ماده صد، با هدف نحوه رسیدگی به تخلفات ساختمانی و راسته های تجاری و بررسی عملکرد اجرای احکام شهرداری منطقه 4 برگزار شد.


 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، رضا نگهبان مدیر کل امور اجرایی کمیسیون های ماده صد شهرداری تهران در کارگروه، تخصصی اجرای احکام که با حضور قائم مقام شهردار، مدیران و شهرداران نواحی 9 گانه منطقه 4 برگزار شد ، با تاکید بر موضوع بند3 تدابیر شهردار محترم تهران در راستای سیاست های ناحیه محوری افزود: آشنایی و تسلط کامل نواحی با نرم افزار سامانه ماده صد این امکان را فراهم می کند تا گزارش گیری و کنترل آراء با سرعت بیشتری انجام شود وباید در طرح ناحیه محوری در اولویت قرار گیرد.
 نگهبان در ادامه با اشاره به اجرای طرح سیصد سی در مناطق، طی دوره دو ماهه اول سال 91 تصریح کرد: بر اساس آمار و اصله در این طرح، منطقه 4 در ثبت و اجرای رای، ریزش آراء وصول جرائم و پیگیری ویژه در شناسایی آراء رسوب شده و قدیمی و تعیین تکلیف آنها عملکرد بسیار مطلوبی داشته است.
مدیر کل امور اجرایی کمیسیون های ماده صد شهرداری تهران، ضمن تقدیر از عملکرد  اجرای احکام منطقه به لحاظ کمی و کیفی و با اشاره به اینکه این اطلاعات از طریق نرم افزار جدید قابل مشاهده و رهگیری توسط مدیران ارشد ونظارتی شهرداری تهران بوده است، اظهار داشت: این طرح به عنوان مبنایی جهت ارزشیابی نواحی محسوب خواهد شد و به روز رسانی، کنترل ونظارت مستمر در روند اجرای آراء توسط نواحی باید در اولویت قرار گیرد.
 وی ، یکی از مهم ترین اهرم های قانونی در وصول جرائم ریالی ماده صد را پیگیری ویژه اداره درآمد جهت ارسال این پرونده ها به کمیسیون ماده 77 عنوان کرد و ادامه داد: اصلاح فرآیند ارسال پرونده ها به ماده صد، پیگیری و معاضدت حقوقی و پاسخ به اعتراض مالکین نسبت به آراء صادره و رد شکایت آنها در مراجع قضایی کمک شایانی به احقاق حقوق شهرداری و تسریع در پاسخگویی شفاف به شهروندان خواهد داشت.
 در ادامه نشست حسین حسینی نژاد، قائم مقام شهردار منطقه با اشاره به شرایط خاص و متفاوت اجرا آراء در سطح منطقه در مقایسه با سایر مناطق بیان کرد: از زمان حضور دکتر کریمیان در منطقه اقدامات موثری در اجرای آراء صورت گرفته و فعال شدن شورای معماری و برنامه ریزی، روند رسیدگی به پرونده ها سرعت بیشتری یافته و با تلاش شهرداران نواحی آمار قابل قبولی در اجرای آراء به ثبت رسیده است.
 مجید عرب رئیس اجرای احکام منطقه در ادامه جلسه به ارایه گزارشی از وضعیت کلی آمار آراء ماده صد بر اساس اطلاعات سامانه پرداخت و گفت: با تدابیر شهردار منطقه ضمن تسریع و تسهیل در صدور مجوز های قانونی، تدوین واجرای مصوبات قانونی در راسته های تجاری شکل گرفته ، شناسایی و معرض تخلفات ساختمانی و تغییر کاربردی  به ماده صد و اعمال قانون بر اساس مفاد آراء قطعی صادره و .... عملکرد مطلوب اجرای احکام در سال 91 نشان از ارتقای میانگین سطح عملکرد در مقایسه با سال 1390 بوده است./چ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار