زمانی که جمعیت کاهش پیدا می‌کند، نشاط نیز رفته‌رفته از جامعه رخت می‌بندد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مرکز زنجان یک جامعه‌شناس گفت: زمانی که جمعیت کاهش یافت با توجه به تناسب افزایش میانگین جمعیت هرچه قدر سن جمعیت بالا رود جوانی و روحیه جوانی نیز در جامعه کمتر خواهد شد و در نتیجه جامعه نیز از نشاط کمتری برخوردار است.

احمدی افزود: اما باید توجه داشته باشیم که زمانی که جمعیت کاسته شود به طور متوسط جمعیت عاقل‌تر می‌شود و در مقابل بعضی از ناهنجاری‌های ایجاد شده نیز کاسته خواهد شد و محیط نیز به دلیل سن پختگی افراد مسالمتآمیزتر خواهد بود.

وی تصریح کرد: زمانی که جمعیت کاهش می‌یابد خلاقیت جامعه نیز کاهش خواهد یافت و از این رو باید جامعه به گونه‌ مطلوبی رشد یابد تا از نظر ایجاد خلاقیت نیز در مضیقه قرار نگیرد.

احمدی با اشاره به اینکه زمانی که سن جمعیت افزایش یابد چون کاهش جمعیت باعث بروز افزایش سن شده است، انفجار جمعیت در سنهای بالا خود را نشان خواهد داد، خاطرنشان کرد: زمانی می‌توانیم بگوییم که جامعه نیاز به افزایش جمعیت دارد که همه زیرساخت‌ها را برای جامعه آماده کرده باشیم و جامعه از لحاظ مشکلات موجود برای افزایش جمعیت مصون باشد و در صورت افزایش جمعیت نیز بتوانیم پاسخ‌گوی نیازهای مسکن، اشتغال و دیگر موارد باشیم./س

برچسب ها: کاهش ، نشاط ، جامعه ، جمعیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.