طرحهاي توسعه اي به 5 هزار مگاوات در سال رسيده است

وزير نيرو گفت: طرحهاي توسعه اي وزارت نيرو براي تامين برق کشور در حدود سالي 5 هزار مگاوات با قوت ادامه پيدا مي کند و از اين بابت نگراني نداريم.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت، مجيد نامجو با اشاره به ميزان ذخاير نيروگاه هاي کشور اظهار داشت: در حال حاضر ظرفيت نصب شده نيروگاه‌هاي کشور با ظرفيت نصب برق حدود 67 هزار و 433 مگاوات رسيده است که با توجه به ميزان مصرف اين ظرفيت کاملا جوابگو است و شاهد اضافه شدن 30 هزار ظرفيت جديد به برق کشور هستيم.

نامجو در ادامه با بيان اينکه تمام تلاش دولت و وزارت نيرو اتمام پروژه هاي مهر ماندگار است، تصريح کرد: به دليل اينکه اين مقدار ظرفيت نيروگاهي در برنامه هاي پروژه هاي مهر ماندگار قرار گرفته، تلاش دولت اين است که منابع مورد نياز تامين شود و هدف ما نيز پيشبرد اين پروژه هاست.

وزير نيرو در ادامه با اشاره به ميزان صادرات برق به کشورهاي همسايه اظهار داشت: برنامه صادرات برق هم به خوبي پيش مي رود به طوري که در سال 90؛ 8 ميليارد و 600 ميليون کيلو وات برق به کشورهاي همسايه مانند ارمنستان، پاکستان، ترکمنستان، ترکيه، جمهوري آذربايجان، عراق و افغانستان صادر شد و انتظار داريم امسال اين ميزان به 10 ميليارد کيلو وات برسد./س
برچسب ها: نیرو ، توسعه ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار