سیستم‌های دستگاه‎های اجرایی باید به سمت سیستم عامل لینوکس برود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، مدیرکل دفتر فناوری و اطلاعات استانداری زنجان گفت: : به دلیل گسترش روز افزون شبکهها، متخصصین شبکه از فنون مختلف برای دسترسی به اطلاعات شبکه استفاده می‌کنند.

نجفی افزود: هزینههای زیاد امنیت شبکه و کابوس مدیران دستگاه‌های اجرایی درخصوص خدشه‌دار شدن اطلاعات اهمیت استفاده از یک تکنولوژی که این خطرات را کم کند، آشکار میسازد.

وی با تشبیه تکنولوژیهای جدید به ژنراتوربرق اظهار کرد: چند سال پیش برای تامین برق یک سازمان ناچار به خرید ژنراتور برق و تهیه انرژی از این ژنراتور بودیم ولی امروز یک کانال برق اجاره میکنیم. کاربرد شبکه هم همین‌گونه است و روزی فرا می‌رسد که ما برای دسترسی سریع به اطلاعات سختافزار اجاره می‌کنیم.

مدیرکل دفتر فناوری و اطلاعات استانداری زنجان ادامه داد: با پردازش اطلاعات موردنظر به صورت آنلاین هم هزینه و هم دغدغه مدیران درخصوص توانمند کردن تمام کارشناسان دستگاه‌ها به آیتی و هم هزینه پشتیبانی شبکه پایین می‌آید.

نجفی خاطرنشان کرد: با توجه به دغدغههای موجود باید به سمت سیستم امنیتی رایانش ابری پیش برویم و از مزایایی همچون هزینههای کامپیوتری کمتر، سازگاری بیشتر فرمت اسناد و مستقل از سخت افزار بودن آن در مقابل نقاط ضعف ناچیز آن استفاده کنیم./س

برچسب ها: لینوکس ، دستگاه ، اجرایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.