اغلب بزه کاری ها، از سوی مردان در جامعه صورت می پذیرد، به عبارت دیگر سطح تمایل به جرم در میان آقایان به نسبت بیشتر از خانم ها است.

یک پژوهشگر اجتماعی گفت: تمایل و کشش بیشتر به جرم و بزه کاری در مردان ناشی از درگیری بیشتر آنها با فراز و نشیب ها و آسیب های اجتماعی است.
 
ابراهیمی مقدم آسیب شناس حوزه اجتماعی در بررسی این پدیده و واقعیت اجتماعی، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: اغلب نقش هایی که جامعه به آقایان واگذار می کند به طور طبیعی، متفاوت از زنان است در واقع فشارهای اقتصادی، دغدغه ها و مسئولیت های مردان در جامعه بیشتر از زنان است، مردان تکیه گاه اصلی خانواده در ابعاد اقتصادی، مدیریتی و نظارتی هستند که این مسئله به معنی نقش ناچیز زنان در اجتماع نیست.
 
وی در ادامه افزود: خانم ها نیز به سهم خود مسئولیت های خطیر و مهمی برعهده دارند، اما فراز و نشیب های مسئولیتی مردان، به طور معمول، بیش از زنان است.
 
ابراهیمی مقدم در ادامه تصریح کرد: این مسئله به خودی خود مؤید این موضوع است که بار استرس زایی مردان و فضای پیرامونی آنها، بیش از زنان است و البته این امر به صورت نسبی است نه مطلق.
وی در نهایت افزود: در واقع پرونده های بسیاری نیز در رابطه با بزه کاری در زنان، در قالب های حمل و نقل مواد مخدر، روسپیگیری و جعل اسناد و.... در سیستم قضایی مفتوح و در حال رسیدگی است که گویای مطلق نبودن بزه کاری در طیف مردان است، اما نقش غالب بزه کاری و خشونت در عرصه جنسیتی، از آن مردان است./ز

برچسب ها: بزه ، زنان ، پیشتازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.