کشت محصولات پائيزه در زمين هاي کشاورزي استان خوزستان از امروز آغاز شد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از واحد مرکزي خبر، کار آماده سازي در  بيش از يک ميليون و 150 هزار هکتار از زمينهاي کشاورزي استان خوزستان براي کشت پاييزه  انجام شد.

در اين زمينه کار کشت  محصولاتي همچون سبزيجات و علوفه هم اکنون  دراستان آغاز شده و قراراست امسال محصولات مختلف از جمله نيشکر، گندم، جو، کلزا، سيب زميني و حبوبات در زمين هاي کشاورزي استان  در فصل پاييز کشت شود.

اين محصولات بيشتر در شهرهاي شوشتر، بهبهان، دزفول، رامهرمز، انديمشک، شوش  و اهواز کشت مي شود.

مدير زراعت سازمان جهاد کشاورزي خوزستان کشت محصولات پائيزه در استان را از مهر تا دي اعلام و پيش بيني کرد: امسال سطح زير کشت 90 هزار هکتار افزايش يابد. پارسال يک ميليون و 60 هزار هکتار به زير کشت محصولات پائيزه رفت.

قاسمي نژاد گفت: امسال کشت  به منظور کاهش هزينه هاي توليد و افزايش توليد محصولات  با محوريت طرح خاک ورزي و کشاورزي حفاظتي انجام مي شود.

ارائه راهکارهاي کارشناسي کشت مناسب ، تامين کود مورد نياز کشاورزان، اجراي طرحهاي کاهش مصرف و توزيع بذر اصلاح شده از جمله خدماتي است که به کشاورزان  در اين فصل ارائه مي شود.

در استان خوزستان با يک ميليون و 200 هزار هکتار زمين کشاورزي سالانه 14 ميليون و 200 هزار تن انواع محصولات کشاورزي توليد مي شود./س
برچسب ها: کشاورزی ، غلات ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار