وزیر اقتصاد گفت: تجارت صادرات غیرنفتی در شش ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال، 23 درصد رشد یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران حسینی در جلسه شورای اداری استان مازندران با اشاره به اینکه امسال کشور دو رویداد مهم اجلاس غیرمتعهدها و حضور در المپیک و پارالمپیک را پشت‌سر گذاشت افزود: حفظ و نگهداشت این افتخارات، سخت‌تر از کسب آن است.

وی با بیان اینکه در اقتصاد مبتنی بر دانش، کشور می‌تواند موفقیت کسب کند، تصریح کرد: نانوتکنولوژی از جمله علومی است که قابلیت تولید کالا و محصولات مختلف را دارد و ایران در این عرصه پیشرفت کرده است.

حسینی با بیان اینکه تحریم ریشه اقتصادی ندارد، گفت: تحریم اقتصادی، تحریم امروز ما نیست بلکه تحریم فردا است و کشوری که شعار پیشرفت و عدالت را دنبال می‌کند نشانه‌های استعداد و غیر وابستگی را بروز می‌دهد.

وزیر اقتصاد با اشاره به درآمدهای نفتی و با بیان اینکه باید ابتکار عمل داشته باشیم، افزود: می‌توانیم بخشی از پروژه‌های عمرانی و صنعتی در دست اقدام را به بخش خصوصی واگذار کرده و از صندوق توسعه ملی برای این پروژه‌ها تسهیلات در نظر بگیریم.

حسینی تصریح کرد: سیاست کشور در زمینه واردات اینگونه است که باید بگوییم وضعیت ذخایر که وابستگی به واردات داریم بسیار قابل اطمینان است.

وی با اشاره به اینکه استعمار به دنبال این است که سهم تجارت ایران را کاهش دهد، گفت: تجارت خارجی در پیشرفت کشور موثر است و آنها می‌خواهند با این شیوه جلوی پیشرفت‌های ایران را بگیرند.

حسینی با اشاره به اینکه رشد نقدینگی در کوتاه مدت می‌تواند باعث گشایش امور شود، اما در بلندمدت ممکن است تورم ایجاد کند، افزود: نمی‌توانیم نسبت به نیاز واحدهای صنعتی در تامین نقدینگی بی‌تفاوت باشیم./ب
برچسب ها: رشد ، صادرات ، غیرنفتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.