بزرگترین مانورمنطقه‌ای امداد و نجات هلال احمر برای نخستین بار در شهرستان شیروان با حضور 7 استان از استان های کشور برگزارشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌شمالی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد ، با اعلام این خبر افزود: این تمرین های امدادی برای نخستین بار در کشور به صورت شبیه‌سازی بحران در حوادث و سوانح واقعی با حضور دبیر کل جمعیت هلال احمر و معاون امدادو نجات و مدیریت بحران کشور و مسئولان استانی درسد بارزو شیروان و همچنین شش منطقه روستایی بخش سرحد به اجرا گذاشته شده است.

وی بالا بردن سطح توان عملیاتی نیروهای امدادرسان هلال احمر در حوادث و سوانح احتمالی کشور، ایجاد حالت تحرک، حضور دائم، آمادگی و شبیه‌سازی صحنه‌های واقعی وقوع انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیر طبیعی و انسان را از اهداف برگزاری این مانور اعلام کرد.

وی تصریح کرد: جسدیابی، امداد و نجات جاده‌ای، آواربرداری، نشانه‌گذاری، زنده‌یابی، امداد و نجات هوایی، اسکان و تغذیه اضطراری، حمایت‌های روانی و روان‌شناختی، جستجو و نجات در سیلاب، نجات از ارتفاع و فضاهای معلق، اطفاء حریق، از جمله برنامه های اجرای این مانور منطقه ای است.

ثروتی نماینده مجلس درشورای اسلامی همچنین در اختتامیه این مانور منطقه ای که شب گذشته در سالن همایش کمپ پتروشیمی بجنورد برگزار شد خاطر نشان کرد: کشور ما روی گسل زلزله است و باید آمادگی های لازم را در این زمینه داشته باشیم .

وی با اشاره به اینکه آموزش همگانی یکی از کارگروه های ویژه بحران کشور و امداد ونجات است افزود: در برگزاری های این مانورها با یافتن نقاط ضعف بتوانیم آموزه های دینی و تجربی را برای کمک به هم نوعان استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: امدادگران ما امدادگرانی پر تلاش هستند و ما مسئولان باید توجه ویژه ای به آنها داشته و از توانمندیشان استفاده کنیم.

گفتنی است: تمرین این گروه‌های تخصصی امداد و نجات با حضور جمعیت‌های هلال احمر از استان‌های تهران، خراسان‌رضوی، خراسان جنوبی ، مازندران، سمنان، ،گلستان ، خراسان‌شمالی، و سه استان دیگر قم ، قزوین و مرکزی هم به عنوان ارزیاب برگزار شد./ب

برچسب ها: مانور ، منطقه ای ، امداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.