معاون اول قوه قضاييه با بيان اينكه ساخت فيلم اهانت‌آميز به ساحت پيامبر اكرم(ص) حلقه‌‌اي از مجموعه حلقه‌هايي است که به‌منظور هجمه به اسلام و مقدسات مسلمانان تشكيل شده است، گفت: اين اقدام قطعا با حمايت آمريكا صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار حقوقي و قضايي باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام سيد ابراهيم رئيسي معاون اول قوه قضاييه صبح امروز(شنبه) در تجمع اعتراض‌آميز علما، ائمه جماعات، و طلاب علوم ديني در واكنش به اهانت به ساحت پيامبر اکرم(ص) گفت: فيلمي که به دست کارگردان صهيونيستي- آمريکايي و با حمايت مادي 500 ميليون دلاري صهيونيست‌ها،‌ دولت خودخوانده قبطيان آمريکايي، کشيش جاهل آمريکايي و سران نظام سلطه ساخته‌شده، يک حلقه‌ از مجموعه حلقه‌هايي است که براي هجمه به اسلام و مسلمانان تشكيل شده است.

وي در ادامه تصريح کرد: اقدامات اخير اعم از قرآن‌سوزي و آنچه که در ممنوعيت حجاب انجام شد سياست راهبردي مثلث شوم انگليس، آمريکا و صهيونيست‌ها در مقابله با قرآن و دين مبين اسلام است.

معاون اول دستگاه قضا همچنين افزود: بعد از جنگ جهاني دوم و فروپاشي اتحاد جماهير شوروي و تشکيل نظام تک‌قطبي، جريان سلطه تنها يک مانع را در مقابل خود احساس مي‌کرد که اجازه نمي‌داد جهان را چپاول کند و آن مانع اسلام و مسلمين بود لذا تلاش كرد تا با هجمه و اهانت اين مانع را از سر راه بردارد.

رئيسي با اشاره به سياست‌هاي راهبردي جبهه استکبار و کفر در مقابل مسلمانان گفت: اشغال عراق و افغانستان ، تشکيل گروهک‌هاي تروريستي همچون القاعده، اختلاف‌افكني ميان مسلمانان، اقوام و گروه‌هاي مختلف در سرزمين‌هاي اسلامي، ايجاد انحراف با حمايت از دولت‌هاي دست‌نشانده منطقه براي جلوگيري از معرفي اسلام ناب و گسترش تفکر و اسلام آمريکايي، بنگاه‌هاي خبري و امپراطوري بزرگ رسانه‌اي براي انحراف افکار مسلمانان جزء سياست‌هاي راهبردي آمريکا و استكبار جهاني براي مقابله با اسلام بوده است.

وي با بيان اينکه امروز بيش از 4 هزار کانال ماهواره‌اي در ايران و ساير کشورها قابل دريافت است، اظهار داشت: کدام يک از اين کانال‌ها از دين، حق و تربيت انسان سخن مي‌گويند؟ اين نشان مي‌دهد كه رسانه و خصوصا سينماي هاليوود و فيلم‌سازان به کار گرفته شده‌اند تا بين گروههاي مختلف تفرقه ايجاد کرده و افکار فاسد و باطل را رواج دهند.

رئيسي همچنين اظهار داشت: پرچم انتظار، اميد، اتکا به خداوند، اعتماد به نفس و توانستن امروز در مقابل سياست استکبار جهاني و سياست‌هاي پليد دشمن كه با آن قصد ايجاد يأس را دارد، بر افراشته شده است.

وي همچنين  با انتقاد از برخي اظهارات مبني بر اينكه آمريکا در ساخت اين فيلم موهن نقشي نداشته است، گفت: آيا آمريکا از کارگردان اين فيلم موهن حفاظت نمي‌کند؟ چه کسي سلمان رشدي فاسد و کشيش آمريکايي جاهل را حفاظت مي‌کند؟ تمام اين جريانات تحت حمايت نظام سلطه و در رأس آن آمريكاست.

رئيسي در ادامه تصريح کرد:‌ چرا با پخش برنامه از تلويزيون پرس‌تي‌وي، العالم و المنار مخالفت مي‌شود و آن را خلاف منافع خود مي‌دانند؟ آيا اين نشانه آزادي بيان است؟ چرا اجازه نمي‌دهند کسي درباره هلوکاست فکر و تحقيق کند؟ و اين در حالي‌است كه امروز استکبار به خود اجازه مي‌دهد که به جان جانان عالم هستي و رسول مهر و رحمت اهانت کند.

معاون اول دستگاه قضا با بيان اينکه اين جنايت هولناک به هيچ وجه قابل بخشش نيست، اظهار داشت: اين اهانت مسئله‌اي است که نمي‌توان از آن گذشت و گناهي نابخشودني است چرا كه اهانت به پيامبر بزرگ اسلام(ص) اهانت به حضرت آدم، ابراهيم، موسي و همه انسانيت و معنويت است.

رئيسي در ادامه با بيان اينکه اين اهانت به زعم همه صاحبان مکاتب الهي قابل گذشت و بخشش نيست، گفت: اگر آموخته‌هاي انبيا و نبي مکرم اسلام(ص) را از زندگي بشريت حذف کنيم هيچ مکتبي باقي نمي‌ماند چرا كه تمدن جهان بشريت، مرهون آموخته‌هاي رسول  گرامي اسلام(ص) و انبياي الهي است .

وي تصريح کرد: اهانت به پيامبر بزرگ اسلام جنايتي است که از نگاه انسان‌هاي آزاده دنيا به هيچ وجه قابل بخشش نيست.

معاون اول قوه قضاييه تاکيد کرد: جبهه استکبار تلاش کرد تا با اين اقدام در ميان مسلمانان تفرقه ايجاد کند و به کمک دولت‌هاي وابسته، افکار انحرافي‌اش را در جامعه ترويج دهد اما به ياري خداوند آنان در انجام اين عمل خود موفق نبوده‌اند و نخواهند بود.

رئيسي ادامه داد: مردم مسلمان فلسطين به برکت انقلاب اسلامي هويت خود را بازيافته‌اند؛ فرياد مسلمانان جهان در ضديت با استبداد داخلي و خارجي بلند است و اسلام‌خواهي و قرآن‌خواهي در تمام اقدامات آنان به چشم مي‌خورد.

معاون اول قوه قضاييه خطاب به سران استكبار و حاميان اهانت به رسول اكرم(ص) اظهار داشت: اگر تصور مي‌کنيد که با گذشت زمان اين موضع سست خواهد شد هرگز اين اتفاق نخواهد افتاد؛ چرا که حرکتي طوفنده و استراتژيک در جهان اسلام آغاز شده که تا مجازات عاملان و حاميان اين جنايت در دادگاهي بين‌المللي و به دور از حمايت‌هاي نظام سلطه از پاي نخواهد نشست.

وي در پايان با بيان اينکه آينده قطعا از آن صالحين و متقين است، اظهار داشت: با رسول خدا پيمان مي‌بنديم که در مبارزه با استکبار ذره‌اي ترديد به دل راه ندهيم و عاملان و حاميان اهانت به ساحت مقدسش را به جزاي اعمالشان برسانيم.

گفتني است اين مراسم با حضور آيت‌الله مهدوي کني رئيس مجلس خبرگان رهبري، حجت‌الاسلام رئيسي معاون اول دستگاه قضا و تعدادي از اعضاي مجلس خبرگان رهبري برگزار شد.
انتهاي پيام/س2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار