نماينده مسيحيان در مجلس سوريه گفت: سوريه کليد مقاومت خاورميانه است و اگر اين کليد از بين برود کل منطقه نابود خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، "ماريا سعادت" نماينده مجلس سوريه در ديدار با علي اکبر ولايتي گفت: براي من از لحظه نخست بحران روشن بود که آنچه که مي‌گذرد نقشه خارجي عليه سوريه بوده که دو موضوع را تحت تاثير قرار داده است؛ مسئله اول موضع سياست خارجي سوريه در منطقه بوده و مسئله دوم جنبه دروني و ترکيب فرهنگي و ديني داخل سوريه است که اين دو عامل بسيار جنبه اساسي دارد.

وي با بيان اينکه ضربه زدن به اين دو عامل، مسئله اصلي در ضربه زدن به اين کشور است، افزود: غرب در بعد خارجي مي‌خواهد سوريه را تضعيف کند و خط مقاومت را از بين ببرد چرا که سوريه در ميانه اين خط مقاومت قرار گرفته است يعني خطي که بين ايران، لبنان و فلسطين قرار گرفته و سوريه کليد مقاومت خاورميانه است و اگر اين کليد از بين برود کل منطقه نابود خواهد شد.

سعادت ادامه داد: ما درصدد تشکيل نظام جديد جهاني هستيم و مي‌توانيم بگوييم اين نظام جهاني شکل خواهد گرفت و باقي ماندن سوريه در اين نبرد جهاني پيروزي مطلق خواهد بود.

نماينده مجلس سوريه با محکوم کردن فيلم موهن ضد اسلامي خاطرنشان کرد: ما توهين به پيامبر اسلام را شديدا محکوم مي‌کنيم چرا که مذاهب اسلامي و تمام اين نمادها چهره‌هاي ديني هستند که فرهنگ و دين ما را تشکيل مي دهند.

انتهاي پيام/ش3
برچسب ها: سوریه ، مقاومت ، سعادت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار