سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: حدود هزار و 127 هکتار از باغات زیتون استان کرمانشاه بارور است و پیش بینی می شود امسال هزار و 300 تن دانه زیتون از باغات استان برداشت شود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

سید افشین صفوی افزود: روند توسعه باغات زیتون در استان کرمانشاه از سال 1372 با سطحی معادل سه هکتار در روستای هیروی از توابع شهرستان پاوه شروع شد و در حال حاضر این سطح به هزار و 550 هکتار رسیده است.

وی در خصوص پیشینه زیتون درکرمانشاه گفت: با توجه به تک درختان و توده های کوچک جنگلی زیتون در استان، بی شک می توان استان کرمانشاه را یکی از خاستگاه های زیتون در ایران دانست که گاها عمر آنها به بیش از هزار سال قبل می رسد.
صفوی تصریح کرد: شهرستان های دالاهو، سرپل ذهاب، قصرشیرین، گیلانغرب، ثلاث باباجانی، پاوه و کرمانشاه به ترتیب بیشترین سطح زیر کشت زیتون در کرمانشاه را به خود اختصاص داده اند.

مدیرباغبانی استان کرمانشاه با بیان اینکه حدود 165 هکتار از باغات زیتون استان تحت پوشش سیستم های آبیاری تحت فشار هستند افزود: میزان تولید روغن زیتون استان 100 تن و میزان تولید کنسرو استان 500 تن است.

گفتنی است هم اکنون زیتون در 40 کشور دنیا که 25 کشور آن صاحب مقام هستند کشت می شود و در ایران نیز در 26 استان کشت می شود./س

برچسب ها: کرمانشاه ، زیتون ، برداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.