20 درصد درآمد حاصل از نفت به صندوق توسعه ملی برای سرمایه گذاری در امور اقتصادی اختصاص یافت .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در نخستین جشنواره ملی خرمای خشت درمنطقه خشت کازرون فارس گفت : با تصویب مجلس شورای اسلامی 20 درصد درآمد حاصل از نفت به صندوق توسعه ملی برای سرمایه گذاری در امور اقتصادی اختصاص یافت که ازاین میزان 10 درصد آن به بخش کشاورزی تعلق دارد که معادل 30 هزار میلیارد ریال است .
وی استفاده از تکنولوژی جدید و مدرن در عرصه کشاورزی را ضرورت اساسی در کشور اعلام کرد و گفت: اگر بخواهیم صادرات بخش کشاورزی را بالا ببریم و محصولات با کیفیت به بازار داخلی و خارجی عرضه کنیم چاره‌ای جز روی آوردن به صنعت و ارگانیک کردن بخش کشاورزی و رهایی از کشاورزی سنتی نداریم.
رئیس کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی در ادامه به وجود سه دریای بزرگ در اطراف کشور اشاره کرد و افزود: با وجود این سه دریای بزرگ 34میلیون هکتار از سرزمین کشورمان با بی‌آبی به بیابانی خشک تبدیل شده است که در این مورد مجلس و دولت باید این بیابان‌های وسیع را با آب‌رسانی از این دریاها احیا کنند.
عباس رجایی با بیان پیشنهاد خود برای احداث پالایشگاه آب گفت: به رغم این که سه دریا پیرامون کشور ما را فراگرفته است، نخلستان های ما تشنه است.
مسوولان می بایست تلاش کنند با استفاده از امکانات موجود و احداث پالایشگاه آب ، نخلستان ها را آبیاری کنند.
شهرستان کازرون در فاصله 120 کیلومتری غرب شیراز واقع شده است./ب

برچسب ها: درآمد ، نفت ، صندوق ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.