به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک،
سنين پنج تا شش سالگي
زماني که کودکان به پنج سالگي مي رسند، احتمالاً خودشان مي خواهند به مکاشفه در اينترنت بپردازند. مهم اين است که والدين، کودکان شان را براي جستجو در اينترنت به صورت امن تر، هنگامي که استفاده از اينترنت را به تنهايي آغاز مي کنند، راهنمايي کنند. بعضي از سايت ها نيز براي همين گروه سني، يعني زير هشت سال طراحي شده اند و ابزار مناسبي براي جستجو در اختيار کودکان قرار مي دهند.
سنين هفت تا هشت سالگي
بخشي از رفتار طبيعي کودکان در اين گروه سني ايجاب مي کند که کمي شيطنت کنند. مثلاً در هنگام اتصال به اينترنت، اين رفتار ممکن است شامل رفتن به سايت ها يا اتاق هاي گفت و گويي شود که والدين شان اجازه نداده اند. گزارش فعاليت هاي آنلاين مي تواند بخصوص در طول اين سنين، مفيد باشد اين کار باعث مي شود که کودکان احساس نکنند که والدين شان آنها را تحت نظر دارند، اما گزارش نشان مي دهد که آنها به کجا سر زده اند. اين گروه از کودکان همچنان از استفاده از سايت هاي مخصوص خودشان احساس خوشايندي دارند.
سنين نه تا دوازده سالگي
در دوران قبل از نوجواني، کودکان مي خواهند از هر چيزي سر در بياورند. آنها در مورد آنچه که در اينترنت موجود است، شنيده اند. طبيعي است که سعي کنند آنچه را که وجود دارد، ببينند. والدين مي توانند با استفاده از ابزارهاي کنترلي، جهت کنترل دسترسي يا مسدودسازي بعضي سايت ها و موضوعات استفاده کنند. اين گروه هنوز مي توانند از سايت هاي مخصوص کودکان هشت تا سيزده سال استفاده کنند.
سنين سيزده تا هفده سالگي
کمک به نوجوانان براي امنيت در مقابل اينترنت، احتياج به مهارت خاصي دارد، زيرا آنها اغلب در زمينه ي نرم افزارهاي اينترنتي بيشتر از والدين خود مي دانند. والدين بايد نقش فعال تري در هدايت کودکان بزرگ تر براي استفاده از اينترنت بر عهده بگيرند. رعايت جدي قوانيني که بر سر آنها بين کودکان و والدين موافقت صورت گرفته و مرور مرتب گزارش فعاليت هاي آنلاين فرزندان بسيار مهم است. والدين بايد بخاطر داشته باشند که بايد کلمات عبور خود را محافظت کنند، تا نوجوانان نتوانند به عنوان والدين در جايي وارد شوند./س