آيينه 12 دوره مقاومت در سينماي دفاع مقدس؛

فیلمساز الجزایری:دوربین سلاح ما فیلمسازان است

این جشنواره مقاومت است و این به این معنی است همه ما به مقوله مقاومت اهمیت می دهیم، و این جا بهترین مکان برای رسیدن به این آرمان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، بخش بین الملل روابط عمومی دوازدهمین دوره جشنواره فیلم مقاومت در گفتگویی با سمیرا  سعیدی کارگردان مستندساز الجزایری که طی سال های اخیر همکاری های بسیار نزدیکی با جشنواره ها و سینمای ایران و همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته است. او امسال برای اولین بار به کرمان و چهارمین بار به ایران آمده تا در دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت و دفاع مقدس شرکت کند. او را بیشتر میهمانان فستیوال با دوربینش می شناسند که این میهمان جشنواره دیدگاه او را در مورد ابعاد این جشنواره جویا شد.
سعیدی درباره نگاه کلی خود به جشنواره مقاومت و ابعاد بین المللی آن گفت: "این جشنواره مقاومت است و این به این معنی است همه ما به مقوله مقاومت اهمیت می دهیم، و این جا بهترین مکان برای رسیدن به این آرمان است."
 
او که برای چهارمین بار به ایران سفر کرده است درباره انگیزه خود برای استقبال از سفر به ایران تاکید کرد: "من تا کنون چهار بار به ایران سفر کرده ام اما این اولین بار است که به کرمان آمده ام. من در جشنواره فیلم فجر، جشنواره کیش و جشنواره فیلمسازان مستقل [افق نو] حاضر بوده ام. من ایران را دوست دارم و موقعیت سیاسی پر اهمیت ایران باعث می شود که من از سفر به ایران استقبال کنم. همچنین جشنواره فیلم های ایرانی را دوست دارم زیرا مکانی است برای آزاد اندیشان و فیلمسازان آزاد."
این فیلمساز فعال الجزایری درباره محورهای اصلی جشنواره مقاومت به بخش بین الملل روابط عمومی گفت: "افراد بسیاری برای برگزاری هر چه بهتر این جشنواره تلاش می کنند من خودم را در کنار آن ها احساس می کنم. احساس می کنم همه کسانی که برای این آرمان تلاش می کنند با هم متحد شوند. سیاست هم در فیلمسازی و هم در مقوله مقاومت مسئله مهمی است. در حقیقت دوربین سلاح ما فیلمسازان است و ما باید به عنوان افرادی آزاد اندیش عمل کنیم./ي2
برچسب ها: سینما ، مقاومت ، دوربین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار