53 درصد كاربران كامپيوتر از دردناك بودن و خشكي گردن و شانه رنج مي برند كه اين اختلالات خوش خيم بوده و با انجام نرمش هاي مناسب تا حد زيادي بهبود مي يابد.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، مهندس فاطمه صادقي،كارشناس ارگونومي مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكي گفت: عضلات، تاندونها، مفاصل، استخوان ها و غضروف ها ، سيستم اسكلتي عضلاني بدن را تشكيل مي دهند و 20 تا 25 درصد كاربران كامپيوتر هرروز دردهاي اسكلتي عضلاني را تجربه مي كنند.

مهندس فاطمه صادقي افزود:‌ 75 درصد كاربران كامپيوتر گاهي اوقات دچار اختلالات اسكلتي عضلاني و دردهاي ناحيه كمر ، گردن و شانه مي شوند.

وي تصريح كرد: يكي از شايعترين شكايت كاربران،‌ ناراحتي كمر و گردن است كه نشستن هاي طولاني مدت روي صندلي نامناسب كه حمايت لازم را از كمر انجام نمي دهد، خم كردن و بلند كردن مداوم سر براي خواندن برگه اي كه روي ميز قرار دارد و خم كردن سر به عقب از علت هاي ناراحتي كمر و گردن است.

كارشناس مركز سلامت محيط و كار ابراز داشت: عارضه ديگري كه كاربران كامپيوتر را تهديد مي كند ناراحتي هاي مربوط به دست در حين تايپ كردن است كه توصيه مي شود براي جلوگيري از اين امر، اندازه كيبورد متناسب با دست کاربر باشد به طوری که انگشتان به راحتی روی آن حلقه بزنند و شکل آن به نحوی باشد که مچ دست روی آن قرار گیرد.

وي تأكيد كرد: لازم است در همان سطح، صفحه کلید قرار گیرد و فضای کافی برای حرکت دادن Mouse وجود داشته باشد و همچنين سیم Mouse مانع حرکت دادن آن نشود بهتر است برای حرکات کوچک از حرکت مچ استفاده کنند و آرنج روی استراحتگاه تکیه داشته باشد. /ح

برچسب ها: کاربران ، کامپیوتر ، گردن ، شانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار