هنگام کار با کامپیوتر استفاده از صندلی های ارگونومیک قابل تنظیم سبب کاهش عوارض در کاربران کامپیوتر می شود.

به گزارش سرویس علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ مهندس سید نورالدین حسینی، کارشناس بهداشت حرفه ای مرکز بهداشت بویراحمد گفت:  ارتفاع صندلی مورد استفاده باید 41 تا 52 سانتی متر بوده و سطح نشیمنگاه آن طول و عرضی برابر 40سانتی متر داشته باشد که در افراد چاق صندلی های پهن تر توصیه می شود.

مهندس سید نورالدین حسینی اظهار کرد: لازم است ضخامت تشک صندلی چهار تا پنج سانتی متر بوده و رویه آن از جنسی باشد که اصطلاحا بتواند تنفس کند و لبه جلو صندلی گرد و لبه بیرونی آن نرم باشد.

وی با بیان اینکه زاویه پشتی با تشک صندلی حداقل 95 تا 110 درجه تنظیم شود، ابراز کرد: عرض پشتی 32 تا 36 سانتی متر و ارتفاع پشتی صندلی 50 تا 85 سانتی متر توصیه می شود.

وی اضافه کرد: در قسمت قرار گرفتن گودی کمر یعنی ارتفاع 15 تا 20 سانتی متر از پایین، دارای یک قوس محدب و در قسمت پشت یک قوس مقعر باشد.

این کارشناس بهداشت حرفه ای مرکز بهداشت بویراحمد گفت: صندلی مورد استفاده در کار با رایانه بهتر است دسته دار بوده و دسته آن با ارتفاع میز کار مطابقت داشته باشد.

حسینی تصریح کرد: وجود شرایط نامناسب در محیط کاری و عدم توجه به موارد ارگونومیک و بهداشتی، هنگام کار با کامپیوتر، موجب بروز بیماری ها و ناهنجاری های اسکلتی وعضلانی زیادی در کاربر می شود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار