رئيس جمهور يمن در نخستين سخنراني خود در مجمع عمومي سازمان ملل سوء استفاده از آزادي بيان و اهانت به نمادهاي اسلامي را محکوم کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الجزيره، عبدربه منصور هادي افزود: ما واکنشهاي خشونت آميز به اين اهانت را هم رد مي کنيم.  
منصور هادي از تلاشهاي سران کشورهاي عربي حاشيه خليج فارس به ويژه پادشاه عربستان و دبيرکل شوراي همکاري خليج فارس و نيز بان کي مون دبيرکل سازمان ملل و جمال بن عمر فرستاده ويژه اين سازمان به يمن تقدير کرد.  
وي افزود: ما به اجراي طرح شوراي همکاري و ايجاد نظام مدني پيشرفته پايبند هستيم. باب کنفرانس گفتگوهاي ملي براي مشارکت همه يمني ها باز است.  
رئيس جمهور يمن با اشاره به چالشهاي امنيتي، اقتصادي و اجتماعي در اين کشور تاکيد کرد خشونتها در يمن مانعي در راه توسعه آن نخواهد بود.  
عبدربه منصور هادي خواستار کمک فوري اقتصادي به يمن به منظور حل مشکل بيکاري جوانان شد و از تعلل در عملي شدن کمکهاي خارجي به اين کشور انتقاد کرد.  
منصور هادي گفت: القاعده پس از دريافت ضربات پي در پي به شدت تضعيف شده است، اما نبايد خطر آن را دستکم گرفت. القاعده پس از حملات اخير، حمايتهاي مردمي را از دست داده است. تروريسم در يمن خطري براي امنيت و ثبات داخلي، منطقه اي و بين المللي است. ما از دوستان يمن براي حمايت از تلاشها براي از بين بردن القاعده درخواست کمک مي کنيم.  
وي خاطر نشان کرد: ما به ريشه کن کردن تروريسم و عوامل حمايت از آن پايبند هستيم.  
هادي خواستار تشکيل کشور فلسطين و عضويت کامل آن در سازمان ملل شد و گفت: سازمان ملل بايد نقش موثري براي مقابله با اقدامات اسرائيل داشته باشد.  
رئيس جمهور يمن گفت: ما از توقف خشونتها در سوريه و جابجايي مسالمت آميز قدرت در اين کشور از طريق صندوقهاي راي حمايت مي کنيم. جايگزيني براي جابجايي مسالمت آميز قدرت در سوريه وجود ندارد. ما از همه طرفهاي بحران سوريه مي خواهيم که عاقلانه عمل کنند و گفتگو را بپذيرند.  
عبدربه منصور هادي همچنين بر لزوم مقابله با پديده دزدي دريايي تاکيد کرد و گفت: ما اميدواريم که ثبات در سومالي پس از انتخاب رئيس جمهور جديد اين کشور برقرار شود.  
منصور هادي همچنين درباره ورود گسترده آوارگان به يمن هشدار داد.  
وي خواستار اقدامات عملي براي جلوگيري از تکرار جنايتها در حق مسلمانان ميانمار و تشکيل کميته بين المللي براي تحقيق درباره خشونتها عليه مسلمانان در اين کشور شد.  
وي گفت: شرايطي که مسلمانان ميانمار با آن روبرو هستند، مستلزم دخالت بين المللي براي جلوگيري از تکرار اقدامات نژادپرستانه است. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار