معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی كاربردی كشور گفت: هم اكنون، تنها 12 درصد از آموزش دانشجویان كشور را آموزش های مهارتی تشكیل می دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

دکتر رجبعلی برزوئی، در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: تلاش برای افزایش سهم آموزش های مهارتی تا سقف 40 درصد در علوم پایه و 60 درصد در دیگر زمینه ها برای دانشجویان، از مهترین برنامه های دانشگاه علمی كاربردی است.

وی گفت: راه اندازی مراكز علمی در كنار واحدهای تولیدی صنعتی، آموزش كاركنان دولت در 200 رسته شغلی، ادغام دانشگاه فنی و حرفه ای با دانشگاه جامع علمی كاربردی و ارتقاء سطح دانش علمی دانشجویان، از دیگر برنامه های اجرایی دانشگاه علمی كاربردی است.  

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی كاربردی كشور اضافه کرد: 600 رشته شغلی، هم اكنون در سطح كشور در دانشگاه های علمی كاربردی تدریس می شود كه افزایش این تعداد شغل، با توجه به نیاز استان ها و هر منطقه، از اهداف توسعه مشاغل است.

استاندار چهارمحال و بختیاری هم در این دیدار گفت: استان چهارمحال و بختیاری، دارای قابلیت های بسیار بالا در زمینه های صنعت، خدمات و كشاورزی است كه نیاز است با آموختن دانش های روز به فراگیران، در راستای توسعه هرچه بیشتر این استان گام برداشت.

علی اصغر عنابستانی، با بیان اینكه ارتقاء سطح فنی در كنار دانش نظری، بسیار با اهمیت است، افزود: دانش فنی در ایجاد و پایداری اشتغال، نقش بسزایی دارد.

وی گفت: هم اكنون، ظرفیت مراكز علمی این استان، در شرایط مطلوبی قرار دارد كه برنامه ریزی در راستای ایجاد مراكز علمی در كنار واحد صنعتی مادر و ارتقاء سطح دانش افراد، از مهمترین برنامه های اجرایی استان است.
معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی كاربردی كشور، بمنظور افتتاح چند طرح عمرانی و آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان چهارمحال و بختیاری، به شهرکرد سفر کرده است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.