نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: دولت باید با تدبیر مناسب برای گرانی کاغذ چاره‌اندیشی کرده و مشکل ریشه‌ای به وجود آمده را برطرف کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی دیروز در دیدار با دبیرکل کتابخانه‌های عمومی افزود: برای ما عیب است بعد از گذشت 33 سال هنوز در تامین کاغذ به دیگر کشورها وابسته باشیم و مشکلات ماه‌های اخیر نیز سبب شده، داد همه فعالان حوزه نشر و کتاب و مطبوعات بلند شود.

وی ضرورت جذب اربابان سرمایه‌گذاری را در این حوزه چاره‌ساز توصیف کرد و گفت: با یک تدبیر مناسب می‌توان از بهترین ذخایر و نیروها و مواد اولیه در تولید کاغذ و خود کفایی کشور در این زمینه استفاده کرد.

امام جمعه اردبیل اهمیت توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی را یادآور شد و افزود: ما باید این فرهنگ را به گونه‌ای توسعه‌ دهیم تا هر شخص بتواند کتابخانه‌ای برای خود فراهم کرده و در کنار آن به توسعه فرهنگ احداث کتابخانه‌ها نیز کمک کند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل همچنین گفت: همان‌گونه که ما در نهضت مدرسه‌سازی روند رو به رشدی را شاهد هستیم می‌‌توانیم با بهره‌گیری از توان بخش خصوصی و خیرین در ساخت کتابخانه‌ها به ویژه در مناطق محروم موفق عمل کنیم.

امام جمعه اردبیل در ادامه با اشاره به اهمیت غنیمت شمردن فرصت‌های پیش آمده برای تقویت امر مطالعه و فرهنگ کتاب و کتابخوانی افزود: علما و بزرگان ما حتی لحظه‌ای بطالت وقت را کار حرام و مذموم اعلام کردند و ما نیز باید سعی کنیم از فرصت‌های طلایی در کتاب و کتابخوانی و تقویت این فرهنگ استفاده کنیم./س 

برچسب ها: اردبیل ، حل ، مشکل ، گرانی ، کاغذ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.