پایان نامه های علوم انسانی توسط پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی مورد حمایت قرار می گیرند .

سید مجید امامی، معاون پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران افزود: پیرو تحقیق سیاست راهبری تحول در علوم انسانی،پس از تشکیل شورای تخصصی ذیل شورای عالی انقلاب فرهنگی مبحث هدایت و حمایت پایان نامه های علوم انسانی وارد مرحله اجرایی خود شده و پیگیری این مهم به پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها سپرده شده است.

وی افزود: پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی جهت ارتقاء کیفی علوم انسانی و هدفمند کردن متناسب با نیازهای جمهوری اسلامی حمایت مالی و هدایت علمی داشته باشد.

* میزان اختصاص بودجه به پایان نامه های علوم انسانی چه میزان است؟

میزان اختصاص بودجه به پایان نامه های علوم انسانی موضوعی بود که سید مجید امامی، معاون پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی در پاسخ به آن اظهار داشت: دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری پس از تصویب پروپوزال علمی و دقیق و تکمیل اطلاعات موجود در سایت پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی می توانند نسبت به آن اهتمام ورزند.

مدرس دانشگاه امام جعفر صادق(ع) در ادامه عنوان کرد: دانشجو و استاد راهنما در مقاطع ارشد بیست میلیون ریال و در مقطع دکتری شصت میلیون ریال تشویقی دریافت می کنند.

دانش آموخته مقطع دکتری فرهنگ و معارف اسلامی افزود: دانشجویان که در زمینه پایان نامه های علوم انسانی فعالیت می کنند می توانند از سایر حمایت ها در نهادهای دیگر بهره مند شوند و حمایت پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی هیچ محدودیتی برای اخذ حمایت های دیگر ایجاد نخواهد کرد.

وی همچنین از بارگذاری لیست پایان نامه های حمایت شده به صورت Pdf بر روی سایت خبر داد تا از موازی کاری در مقوله های دینی، فرهنگی اجتناب شود.

سید مجید امامی در ادامه گفت: هم اکنون پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی در حمایت از پایان نامه های علوم انسانی گام بلندی برداشته است.

گفتنی است، هر ساله چندین هزار پایان نامه ارشد به صورت تخصصی دفاع می شود که با بررسی تخصصی آنها می توان 40 درصد از نیازهای کشور را حل کرد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار