حضور و افزایش کلاغها در محیط های شهری نشانه آلوده بودن محیط زیست این مناطق است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، یک ضرب المثل هندی میگه هرجایی که کلاغها زیاد می شوند محیط زیست شهری به سمت بدی می رود و هرجا قرقاول زیاد است محیط زیست رو به خوبی می رود زیرا این پرنده زیستگاهی را که تمیز و امنیت داشته باشد را می پسندد.
پرویز بختیاری کارشناس پرندگان با بیان اینکه 5 نوع کلاغ مختلف در تهران داریم، گفت: نه هزار و 719 گونه پرنده وحشی در دنیا داریم که باهوش ترین آنها خانواده کلاغ ها هستند که رفتارهای جالبی از آنها دیده می شود.
وی افزود: در تهران نوعی کلاغ ابلق (طوسی و سیاه)، کلاغ زاغی دم دراز، زاغ نوک سرخ بومی شمال شهرتهران که کلاغی سیاه با نوکی قرمز و قراق که کلاغی درشت و کاملا سیاه که در جنوب تهران دیده می شود.
*کلاغ ها 400سال عمر نمی کنند
وی اظهار داشت: کلاغ ها هرگز 400 سال عمر نمی کنند چون سن بلوغ آنها خیلی زود است و طبیعت به آنها اجازه نمی دهد که این مقدار عمر کنند.
بختیاری در ادامه گفت: کلاغ ها وقتی سنشان بالا می رود پرهایشان سفید می شود وقتی قلمرو طلبی می کنند اجازه ورود کسی به قلمروشان را نمی دهند حتی اجازه ورود پرنده ای به قلمرو همنوع خودشان را نمی دهند.
*کلاغ ها برای احقاق حق خود هوچی گری می کنند
این کارشناس پرندگان با اشاره به اینکه اگر هر فردی رفتارهای کلاغ ها را در زندگی خود الگوبرداری کند زندگی موفقی خواهد داشت، تصریح کرد: کلاغ ها از صبح زود تا آخر شب کار می کنند یک ضرب المثل انگلیسی میگه پرنده ای که صبح زود بیدار می شه کرم گیرش می آید زمانی که سایر پرندگان برای استراحت رفته اند کلاغ هنوز فعالیت می کنه.
وی با بیان اینکه هرجا زباله به صورت روباز داشته باشیم و مدیریت زباله نداشته باشیم، کلاغها زیاد می شوند، افزود: کلاغها موجودات زنده ای هستند که بی شک آلودگی ها در سلامتشان تأثیر دارد همه پرندگان بدلیل آلودگی ها در تهران جمعیتشان نسبت به گذشته کاهش یافته است ولی تنوع پرندگان در تهران بسیار بالاست. چیزی حدود بیش از 147 گونه پرنده در تهران داریم.
*کلاغ ها مهاجرت منظم روزانه دارند
عده ای تصور می کنند کلاغها در زمستان ها کمتر هستند درحالیکه کلاغها هر روز از شهر تهران مهاجرت می کنند و به خارج از شهر تهران به سمت جنوب، جنوب شرق و شرق تهران می روند و در زمان تاریکی هوا بدلیل سردی هوا در حاشیه و اطراف تهران به شهر برمی گردند و استراحت می کنند.
بختیاری در این خصوص گفت: مهاجرت کلاغها بیشتر به سمت مراکز زباله در شرق، جنوب شرق و جنوب تهران مثل کهریزک می روند هر شهری که مرکز دپوزباله داشته باشد کلاغها برای تغذیه به آنجا می روند./ز
گزارش از هراتیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار