رئیس سازمان حفاظت محیط زیست كشورگفت: روزانه 45 تا 50 هزار تن زباله خانگی در كشور تولید می‌شود این در حالی است كه میزان پسماند كشاورزی در روز به 420 هزار تن بالغ می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛' محمدجواد محمدی زاده' در آیین افتتاحیه چهارمین مرحله طرح پاكسازی و نظافت عمومی در خوزستان اظهار داشت: استفاده از مواد و منابع الكترونیكی امروزه در زندگی مردم بسیار شده و این مواد به دلیل داشتن تشعشعات، اثرات خطرناك و مخربی بر محیط و جان انسان‌ها دارند.

وی با بیان اینكه اقتضائات جدید، ابتلائات جدیدی را نیز در پی داشته است، افزود: زندگی صنعتی از حدود 300 سال پیش به امروز، سبب شده تا ذائقه مردم تغییر و در پی آن پسماندهای متفاوتی تولید شود.

این مقام مسئول ادامه داد: موضوع زباله‌های بیمارستانی تا پایان امسال در كل كشور حل می‌شود، در زمینه جمع آوری زباله‌های صنعتی نیز پیشرفت كار راضی كننده است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست كشور بیان كرد: درباره پسماندهای كشاورزی نیز اگرچه خطر جدی ندارند اما به دلیل بالا بودن حجم آنها، به محیط آسیب می‌رسانند.

وی خطاب به شهرداری ها گفت: معماری منظر شهرها باید در اولویت كار شهرداری قرار گیرد و اختشاشات نظری باید از منظر شهری حذف شوند.

معاون رییس جمهور با بیان اینكه تاكنون اقدامات خوبی در زمینه فرهنگ‌سازی نظافت عمومی در شهرها انجام شده، تاكید كرد: باید متناسب با اقتضائات نسخه بپیچیم و این امر بدون كمك مردم میسر نمی‌شود.

محمدی زاده با تاكید بر اینكه باید دفع سایر پسماندها از جمله پسماندهای عفونی،‌ بیمارستانی،‌ صنعتی و كشاورزی نیز مورد توجه قرار گیرند، عنوان كرد: امروزه گستره وسیعی از پسماندها ایجاد شده و متاسفانه هنوز ذهن ما درگیر پسماندهای خانگی است و باید نظافت و پاكسازی شامل همه زمینه‌ها باشد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست كشور تصریح كرد:‌ دیگر نگرانی درباره زباله‌های خطرناك و ویژه در كشور نداریم.

محمدی زاده با اشاره به اینكه در سال‌های گذشته به دلیل نداشتن امكانات كافی در داخل كشور، زباله‌های خطرناك و ویژه تحت ضوابط بین المللی به كشورهای اروپایی حمل و ارسال می شدند، گفت: در حال حاضر در استان‌های اصفهان، ‌ساوه، ‌تبریز و قزوین كوره‌هایی با ظرفیت و دقت بالا برای از بین بردن زباله‌ها و پسماندهای خطرناك و ویژه ایجاد شده است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست كشور بیان كرد: باید روح را در منظر شهری مدیریت كرد و مردم را از پیامی آرامش بخش بهره‌مند سازیم، از این رو باید طیف اقدامات خود را گسترده كنیم.

وی خاطرنشان كرد:‌ در آموزه‌های دینی ما ، موضوع نظافت جزو جدایی‌ناپذیر ایمان است و در طول حیات بشر در همه مسائل شرط لازم به شمار می‌رود. /س
برچسب ها: تولید ، زباله ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.