رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا، از کشف 221 تن انواع مواد مخدر در کشور طي 6 ماهه گذشته خبر داد و افزود: طي اين مدت همچنين هزار و 100 باند مواد مخدر شناسايي و منهدم شدند.

  به گزارش گروه حوادث باشگاه خبرنگاران از سايت خبري پليس ،  سردار «علي مويدي» رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا  در يک نشست خبري ضمن تشريح عملکرد اين پليس در 6 ماهه اول امسال، گفت: نزديک به 221 تن انواع مواد مخدر طي اين مدت در کشور کشف شد که در مقايسه با مدت مشابه در سال قبل، شاهد يک تن افزايش کشفيات بوديم. وي افزود: بيشترين کشفيات مربوط به ماده مخدر ترياک با 165 تن مي باشد.
 مويدي از انجام نزديک به 800 عمليات در نقاط مرزي و عملياتي کشور طي شش ماهه گذشته با قاچاقچيان خبر داد و افزود: نزديک به 100 عمليات به درگيري مسلحانه با قاچاقچيان انجاميد که در اين درگيري ها 45 تن از قاچاقچيان به هلاکت رسيدند و 4 تن از نيروهاي ما نيز به درجه رفيع شهادت نائل شدند.
 رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا از تشکيل 110 هزار پرونده طي اين مدت خبر داد و تصريح کرد: 132 هزار نفر به اتهام حمل، توزيع و قاچاق مواد مخدر نيز دستگير و به مراجع قضايي تحويل داده شدند.
 وي با اشاره به کاهش 3 درصدي تعداد دستگيرشدگان به اتهام مواد مخدر، خاطرنشان کرد: علت اين کاهش، تمرکز پليس بر شناسايي و دستگيري عناصر اصلي قاچاق بود.
سردار مويدي همچنين در جمع خبرنگاران از انهدام هزار و 100 باند مواد مخدر طي شش ماهه گذشته در کشور خبر داد و افزود: در مقايسه با مدت مشابه سال قبل، تعداد باندهايي که توسط پليس شناسايي و منهدم شدند، 3 درصد افزايش يافته است.
 اين مقام انتظامي همچنين از اقدام جديدي در سال 91 توسط پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا خبر داد و اذعان داشت: با تلاش و کوشش مضاعف در استان هاي غيرمرزي و مرکزي طي شش ماهه گذشته، کشفيات به ميزان 30 درصد در مقايسه با مدت مشابه سال قبل، افزايش يافته است.
 به گفته سردار مويدي، هرمزگان با اختصاص 17 درصد و مرزباني ناجا با اختصاص 16 درصد به ترتيب بيشترين کشفيات را طي اين مدت به خود اختصاص داده اند.
 رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا همچنين خاطرنشان کرد: با اجراي تمهيدات موثر و هدفمند در مرزخشکي ايران و افغانستان، سد محکم و غيرقابل نفوذي در مرز اين کشور براي قاچاقچيان مواد مخدر بوجود آمد اما مافيا که هر لحظه شگردهاي خود را تغيير مي دهند به سمت جنوب و درياي آبهاي آزاد، مسير ترانزيت را تغيير داده اند به همين منظور، نيروهاي پليس در راستاي تدابير فرمانده ناجا، در شرق و جنوب شرق، برنامه هاي هدفمند و موثري را به اجرا درآوردند که نتايج آن را در هرمزگان شاهد بوديم که استان برتر در مبارزه با مواد مخدر، معرفي شد.
اين مقام انتظامي همچنين ادامه داد: هم اکنون 30 درصد از مواد مخدر از سمت شرق (افغانستان) و 70 درصد نيز از مرز پاکستان و آب هاي آزاد وارد کشور مي شود که طي تعامل و اجراي تمهيدات لازم با پاکستان و کشورهاي ساحل حوزه خليج فارس، اميدواريم در دريا نيز بتوانيم عرصه را بر قاچاقچيان مواد مخدر تنگ کنيم.
وي در بخش ديگري ازسخنان خود اظهار داشت: با اجرايي شدن قانون جديد مواد مخدر صنعتي در کشور، سال گذشته شاهد اوج شدت برخورد پليس با تهيه کنندگان و عوامل اصلي قاچاق اين نوع ماده مخدر بوديم همچنين در مبارزه با قاچاق پيش سازها که از ساير کشورها وارد کشور ما مي شود، توانستيم توفيقات زيادي را بدست آوريم.
سردار مويدي همچنين از تلاش وجديت دستگاه قضايي به خصوص دادستان کل کشور حجت الاسلام ”محسني اژه اي" تقدير و تشکر کرد و افزود: امسال با اجرايي شدن قانون مبارزه با مواد مخدر صنعتي، بيش از 20 تن از عوامل اصلي و سرشبکه هاي قاچاق مواد مخدر صنعتي به مجازات اعدام محکوم شدند.
وي همچنين از انهدام 100کارگاه توليد مواد مخدر صنعتي در کشور طي 6 ماهه امسال خبر داد. اين مقام مسئول در پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا همچنين اظهار داشت: تا پايان امسال شاهد تشديد مبارزه جدي با خرده فروشان در محلات، شهرستان و استان هاي کشور خواهيم بود و قطعا پاکسازي محلات از خرده فروشان از اولويت ما مي باشد.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا در پايان از اصحاب رسانه که پليس را در امر مبارزه با مواد مخدر ياري مي کنند، تشکر کرد و افزود: براساس آرمان ها امام (ره) و همچنين اهداف انقلاب، ما وظيفه داريم از ترانزيت مواد مخدر از کشورمان به سمت کشورهاي غربي ممانعت کنيم هرچند که بسياري از اين کشورها هرسال کمک هاي خود را از ما دريغ مي کنند./ف
برچسب ها: انهدام ، باند ، موادمخدر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار