عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه دفاع مقدس نگين درخشاني بر تارک انقلاب اسلامي است، گفت: 34 سال از گردنه‌هاي پر فراز و فرود جنگ و تحريم به سلامت عبور کرديم و راز و رمز عبور سلامتمان استقامت در راه هدف و پايداري در راه ارزش‌ها بود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، حسين مظفر عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در همايش "نبوت، ولايت، دفاع مقدس" که در تالار همايش شهيد باکري دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران مرکز برگزار شد اظهار داشت: زنده شدن ياد و نام شهيدان و سلحشوران در اين جلسات ما زمينيان را به فکر وا مي‌دارد تا بيانديشيم که آنان چه عزتي براي ما و کشورمان آفريدند و ما چه وظيفه‌اي نسبت به آن‌ها داريم.

معاون نظارت بر مجلس تصريح کرد: دفاع مقدس به مثابه نگين درخشاني بر تارک انقلاب ما مي درخشد و گنجينه بزرگي مملو از عبرت ها و پندها هم براي دشمنان ما و هم براي ملت بزرگ ما که هشت سال جانانه دفاع و مقاومت کردند است.

وي تصريح کرد: افتخار تاريخ هر کشور به کهنسالي آن نيست و اين که فلان کشور چه قدمتي دارد اهميتي ندارد بلکه افتخار هر کشور به رويدادهاي بزرگ آن است که آن کشور را از ذلت به عزت رسانده باشد.

مظفر در ادامه افزود: ايران قبل از انقلاب نقطه سياهي از جغرافياي تاريخ بود چرا که وابسته به ديگران بود و توسط آنان چپاول و به تاراج مي‌رفت. اما به برکت مجاهدان ايران به نقطه درخشاني در جغرافيايي زمين مبدل شد و ما بايد همواره قدرشناس زحمات ايثارگران و رزمنده‌ها باشيم.

عضو تشخيص مصلحت نظام اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس زمينه براي مشارکت همه مردم در اين ميهماني مقدس فراهم بود اما فقط عده‌اي توانستند بهره‌مند شوند  و عده‌اي ديگر خانواده و زن و فرزند را بهانه کردند و از اين مسئوليت خطير فرار کردند.

وي تصريح کرد: افراد شهادت طلب وقتي مسئله جنگ مطرح شد نه تنها نگران نشدند و بهانه جويي نکردند بلکه با رشادت و شهامت وارد کارزار جنگ شدند و در برابر تمام دنيا و توپ و تانگ‌ها ايستادند و از هيچ قدرتي نترسيدند زن و فرزند و پست و مقام را رها کردند حتي بسياري از آنان دانشجو و دانش آموز بودند.

معاون نظارت بر مجلس يادآور شد: به فرموده قرآن خيال نکنيد شهدا مرده‌اند بلکه آن ها زنده و روزي خوار پروردگار خود هستند و به جاودانه وصل شده‌اند همان طور که امام حسين (ع) مي‌فرمايد همه مردم بايد بميرند پس چه زيباست بدن‌هاي آن ها در راه خدا قطعه قطعه شود.

مظفر در ادامه اظهار داشت: ما مسئوليت بزرگي به دوش داريم 34 سال گردنه‌هاي پر فراز و فرود جنگ و تحريم را به سلامت عبور کرديم که راز و رمز عبور سلامتمان استقامت در راه هدف و پايداري در راه ارزشهاست.

وي با اشاره به گفته نيچه که تز قدرت را بيان کرد، گفت: اگر مي‌خواهيم نامدار بمانيم آهن يا به تعبيري اسلحه داشته باش اما اقبال لاهوري در جواب او مي‌گويد اين تفکر اشتباه است. چرا که ما انسان‌ها بايد مانند آهن استوار و سخت باشيم نه اينکه اسلحه و آهن داشته باشيم. ملت ترسو نمي تواند قله‌هاي عزت و شرافت را فتح کند.

وي گفت: در جنگ تحميلي گل‌هايي را از دست داديم که در جوار حق آرميدند و جانبازاني که با رشادت خود قطعه‌هاي از بدن خود را فداي قرآن و حق کردند اما قرآن مي‌فرمايد اگر شما آسيبي ديديد، دشمن هم صدمه ديده، اما فرقي بين شماست اين که شما با خدا معامله کرديد و به او اميد و توکل داريد و دشمن با شيطان و يزديان معامله کرد گل‌هاي ما در مسير آرمان‌هايشان براي قرآن جاودانانه ماندند و ما بايد همواره قدرشناس فداکاري و جانبازي آن ها باشيم .

مظفر در پايان خاطر نشان کرد: افلاطون از قول سقراط در کتاب جمهوريت مي‌گويد اگر مي‌خواهيد جوانان در مدينه فاضله به اهداف خود برسند بايد کاري کنيد که جوانان اين مدينه فاضله از واژه مرگ نهراسند. تمام افتخار و سربلندي ما در  8 سال دفاع مقدس، نهراسيدن از توپ و تانگ و قدرت دشمن  و توکل بر خداوند بود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مظفر ، دانشگاه ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار