رئیس سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی گفت: هنرمندان متعهد بسیجی خطه هنر خیز خراسان رضوی می توانند عرصه های هنری کشور را متحول کنند.

سیدجواد کمالی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با بیان این مطلب افزود: رتبه هنرمندان بسیجی استان در تمامی جشنواره های کشوری در چند سال اخیر شاخص بوده به طوری که سال گذشته در جشنواره فیلم، شعر و عکس بسیج در رقابت با 31 استان کشور حائز رتبه نخست شدند.

وی هدف از برگزاری هفتمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج هنرمندان خراسان رضوی (نقطه اوج) را شناسایی و ساماندهی هنرمندان اهل قلم استان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: این جشنواره با همکاری برخی از نهادهای فرهنگی استان و بسیج جامعه زنان سپاه امام رضا(ع) از ابتدای تیرماه سال جاری در موضوعات قصص قرآنی، آرمان ها و ارزش های انقلاب، مشکلات اجتماعی، عفاف و حجاب و شعار سال در سه بخش داستان بلند، داستانک و داستان کوتاه فراخوان داشته است.

کمالی با اشاره به داوری دقیق آثار توسط سه داور استانی و نظارت یک داور ملی تصریح کرد: مجموعا 492 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که طی دو مرحله داوری 85 اثر حائز اهمیت شناخته شد و از این تعداد 30 اثر به مرحله کشوری راه یافت که 16 اثر برگزیده در استان نیز مورد تقدیر قرار گرفت.

کمالی در ادامه با اشاره به این که از مجموع کل آثار 11 داستان بلند، 36 داستانک و 445 داستان کوتاه بوده است، اظهار کرد: آثار داستانی این جشنواره که در سه گروه سنی بزرگسال، نوجوان و جوان بود در بخش داستان بلند و داستانک حائز رتبه اول تا سوم نشد اما در بخش داستان کوتاه که بیشترین آثار را به خود اختصاص داده بود رتبه های اول تا سوم معرفی شدند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان در بخشی دیگر از سخنان خود به جشنواره تئاتر و هنرهای تجسمی بسیج هنرمندان استان اشاره کرد و افزود: دو جشنواره مهم دیگر بسیج هنرمندان استان شامل تئاتر بسیج با عنوان صحنه اوج و جشنواره هنرهای تجسمی برگزار می شود.

یادآور می شود: جشنواره تئاتر در پایان مهرماه آغاز و در هفته بسیج برگزار می شود.

همچنین جشنواره هنرهای تجسمی بسیجیان در ایام ا... دهه فجر به اجرا درمی آید./س

برچسب ها: بسیجیان ، هنرمند ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.