مشاور معاون اجتماعی و پیشگیری جرم قوه قضائیه با تاکید بر اینکه دفاع مقدس نقاب از چهره استکبار برداشت، گفت: امروز انقلاب اسلامی ایران پرچمدار مبارزه با امپریالیسم و الگوی کشورهای اسلامی است.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بیرجند؛ محمد وحدتی در جمع دانش آموزان دبیرستان نرجسیه بیرجند، اظهار داشت: جنگ، تجاوز و کشتار انسان ها جزء زشت ترین پدیده های تاریخ بشریت است اما هنگامی که این حادثه اتفاق افتاد باید از شرف، حق و انسانیت دفاع کرد چرا که مقابله با متجاوز در جزو زیباترین صحنه هاست.

وی با اشاره به اینکه ارزشی بالاتر از جهاد و مجاهدت در راه خدا نداریم، افزود: در تاریخ ایران جنگ های زیادی اتفاق افتاده است به گونه ای که در طول 170 سال قبل و در طول جنگ های مختلف یک میلیون کیلومتر مربع از خاک ایران از این کشور جدا شد ولی در جنگ تحمیلی با ایستادگی و رشادت رزمندگان، حتی یک وجب از خاک ایران به دست متجاوزان نیفتاد.

مشاور معاون اجتماعی و پیشگیری جرم قوه قضائیه با تاکید بر اینکه ایران در طول هشت سال جنگ تحمیلی در برابر یک دنیا ایستاد و از مرز و بوم خود دفاع کرد، ادامه داد: جنگ تحمیلی در حال آغاز شد که هنوز خون شهیدان 22 بهمن بر سنگ فرش خیابان ها بود و تنها یک دولت موقت بر سرکار بود.

وی تصریح کرد: صدام در جنگ تحمیلی که بر ایران وارد کرده بود اطلاعات خود را از آمریکا، توپ های دور برد برای بمباران شهرهای ایران را از انگلیسی ها، فرمول سلاح های شیمیایی را از آلمانی ها و هواپیماهای خود را از فرانسه تامین می کرد.

وحدتی با بیان اینکه سران نالایق کشورهای کویت و عربستان تامین کننده هزنیه های جنگی بودند که صدام علیه ایران آغاز کرده بود، تصریح کرد: سربازان عراقی در مصر و اردون دوره های آموزشی 6 ماهه را سپری می کردند.

وی خاطرنشان کرد: هنگامی که عراق جنگ را شروع کرد 100 هواپیمای جنگی داشت درحالی که هنگام پایان جنگ 600 هواپیمای مدرن جنگی در اختیار داشت.

وی با تاکید بر اینکه امروز بیداری اسلامی ریشه در دفاع مقدس دارد، یادآور شد: به برکت انقلاب اسلامی ایران، نقاب از چهره استکبار برداشته شد و پرچم مبارزه با امپریالیسم که روزی در دست کمونیست بود امروز به دست انقلاب اسلامی ایران در دنیا برافراشته شده است./س

برچسب ها: ایران ، پرچم ، دار ، مبارزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.