عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس گفت: وزارت آموزش و پرورش به‌جهت شتابزدگي در اجراي طرح 6_3_3 از كادر دفتري و اپراتورهاي اين وزارتخانه به جاي كادر آموزشي استفاده كرده است.

عبدالوحيد فياضي نماينده مردم نور و محمودآباد در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران گفت:‌ كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس از ابتداي فعاليت خود پيگير اجراي سند تحول بنيادين بوده است ولي اين تلاش‌ها به نتيجه نرسيد و علي‌رغم طرح شبهه‌هايي از سوي كميسيون كه به سيستم 6_3_3 وارد شده بود، شاهد اجراي آن هستيم.
 
وي در ادامه تصريح كرد:‌ اين طرح در حالي در مدارس كشور اجرا شد كه تامين نيروي انساني، فضاي آموزشي و برنامه‌هاي سيستمي مورد نياز اين طرح با مشكل مواجه بوده و كمبود نيروي انساني آن نيز با كادر اداري مدارس تامين شده است.
 
عضو كميسيون آموزش همچنين نيروهاي درنظرگرفته شده براي سيستم آموزشي جديد را فاقد تحصيلات لازم و تخصص درخور دانسته و بيان كرد: نيروهاي به‌كارگرفته‌شده براي پايه ششم ابتدايي از آموزش لازم برخوردار نيستند و كتاب‌هاي آن نيز در راستاي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش تدوين نشده است.
 
فياضي در ادامه شتابزدگي در اجراي سيستم آموزشي را موجب خسارت بر بدنه جامعه در آينده دانست و اظهار داشت: آموزش كشور سيستمي ارگانيك دارد و هرگونه اشكال در آن، آينده تحصيلي و بدنه جامعه نوجوان و جوان كشور را با مشكل روبرو مي‌كند.
 
وي در پايان خاطرنشان كرد: كميسيون آموزش مجلس مطالبات آموزشي مردم كه از مهمترين و اساسي‌ترين خواسته‌هاي آنها از بهارستان است را پيگيري كرده و در جهت اصلاح نواقص موجود تلاش خواهد كرد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: آموزش ، ابتدایی ، تحقیقات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار