نماینده شرکت توسعه و ساخت راه‌های وزارت راه و شهرسازی گفت: طرح راه‌آهن اردبیل در حال حاضر 46.6 پیشرفت فیزیکی دارد که تنها نسبت به پارسال چند درصد این افزایش پیشرفت را در عملیاتی شدن راه‌آهن شاهد بودیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ علیرضا کاظمی امروز در جلسه بررسی طرح‌های مهر ماندگار در اردبیل افزود: راه‌آهن اردبیلمیانه در حال حاضر به دلیل کمبود نقدینگی و اعتبار مورد نظر حالت نیمه تعطیل و رکود دارد و ما حتی قادر نیستیم سهم پیمانکار و حقوق چهار ماه گذشته کارگران را پرداخت کنیم.

وی با اشاره به اینکه این طرح تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری نمی‌رسد، گفت: هر چند در مصمم بودن پیمانکاران برای تکمیل این طرح تردیدی وجود ندارد اما فرصت و مهلت کار در این استان به دلیل سرمای زودرس بسیار محدود و اندک است و بعید به نظر می‌رسد تا مرداد سال آینده این طرح تحویل داده شود.

نماینده شرکت توسعه و ساخت راه‌های وزارت راه و شهرسازی افزود: در سفر اواخر فروردین ماه وزیر راه و شهرسازی 20 میلیارد تومان به این طرح اختصاص یافت که اغلب برای تسویه حساب و پرداخت طلب پیمانکاران هزینه شد در حالی که اعتبار دیگر برای این طرح در ماه‌های اخیر اختصاص نیافته است.

کاظمی با اشاره به چندین برابر افزایش قیمت خرید میل‌گرد گفت: در این زمینه ما با مشکلات جدی روبرو هستیم به طوری که در یک اقدام واقع‌بینانه سعی داریم بخشی از میل‌گرد مورد نیاز خودمان را به شکل اقساطی از کارخانه ذوب‌آهن اردبیل خریداری کنیم.

نماینده شرکت توسعه و ساخت راه‌های وزارت راه و شهرسازی در ادامه از استاندار اردبیل خواست در تکمیل و بهره‌برداری از این طرح ملی اهتمام جدی داشته و تحقق وعده وزیر مبنی بر تامین بخشی از هزینه‌های این طرح از طریق فاینانس و فروش اوراق اقدام لازم را انجام دهدب/.

برچسب ها: اردبیل ، راه ، آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.