با ابلاغ وزارت کشور مبني بر استقلال ري شهردار ري تا پايان هفته معرفي مي شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران ، 68 روز از چهارمين سفر رئيس جمهور به همراه هيئت دولت به شهرستان ري مي گذرد سفري که دو هديه ويژه براي اهالي ري داشت.
ارتقا فرماندار ري به فرمانداري ويژه و استقلال شهر ري با ايجاد شهرداري مستقل مصوبات مهمي بود که در اين سفر براي اين شهر منظور شد.
يکي از اين هدايا که ارتقا فرمانداري بود مصوبه اي بود که اجرا شد و دومي اجراي قاوني است که چند سالي است مغنول مانده قانوني که متعلق به سال 1343 مي باشد که براساس آن هر شهرستان که از يک سري فاکتورها ازز جمله جمعيت عبور کند بايد مستقل شده و شهرداري مستقل در خود شهرستان داشته باشد قانوني که بايد پرسيد چرا در اين چند سال اجرا نشده تا اهالي ري از مزاياي آن بهره مند شوند.
*صف آرايي مخالفان و موافقان
اعلام طرح جداسازي ري آغاز کشمکش هاي موافقان و مخالفان استقلال ري شد.
در اين مدت مخالفان و موافقان اين طرح هر کدان به بيان نظرات خود پرداختند و هيچ کدام از موضع خود کوتاه نيامدند.
عمده مخالفان اين طرح را مي توان شوراي شهر تهران و شهرداري تهران بيان کرد که طي صحبت هايي که داشتند اجراي اين طرح را غير کارشناسي و به ضرر مردم ري مي دانستند و اصلي ترين دليل مخالفتشان هم کمبود درآمد ري عنوان کردند.
در مقابل هم موافق طرح استانداري تهران بود که با وجود تمام مخالفت ها تمام قد در برابر آنها ايستاد تا اين طرح را به سرانجام برساند.
*شهرداري ري دچار کمبود اعتبارات مي شود/ري را با درآمد 500 ميلياردي خواهيم ساخت
با توجه به اينکه چند روزي تا پايان معرفي شهردار شهر ري نمانده اما همچنان شهرداري تهران مخالفت خود را با اجراي اين طرح بيان مي کند.
مشاور شهردار تهران در آخرين سخنانش گفت: در حال حاضر صدها ميليارد تومان بودجه به شهر ري تزريق مي شود که با جداسازي ري از تهران قطعا شهرداري آن دچار کمبود اعتبارات مي شود.
هيربد معصومي اضافه کرد: بر فرض شهر ري 100 ميليارد تومان درآمد داشته باشد اما 400 ميليارد تومان از ساير مناطق تهران به اين شهر تزريق مي کنيم که در صورت سير جدايي از تهران با کمبود اعتبارات عمراني روبه رو خواهد شد.
فرماندار شهرستان هم در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران در واکنش به اين اظهارات بيان کرد: ري با وجود ظرفيت ها و پتانسيل هايي بالايي که دارد از درآمد بالايي برخوردار است به طوري که جوابگوي نيازهايشان است.
امير حسين باقر نژاد افزود: تهران دهها سال غير قانوني به ري ورود کرده و از درآمد آن برخوردار بوده است و حالا اگر احساس مي کند بيشتر از درآمد ري در آن هزينه کرده است ري را رها کنيد تا بيشتر متضرر نشويد.
وي ادامه داد: شهر ري صدها سال است که بار تهران را به دوش کشيده است حالا هم با جدايي از زير بار اين مسئوليت شانه خالي نخواهد کرد اما زيبنده شهر ري نيست که آن را اين گونه خطاب کنند. شهر ري از درآمد بالايي برخوردار است که آن را خواهيم خواست.
بخشدار مرکز ري هم در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران گفت: شهر ري از درآمد بالايي برخوردار است که مسئولان شهري تاکنون نخواستند ارقام واقعي را بيان کنند و هر بار هم در مصاحبه هايشان ارقام را ضد و نقيض عنوان کردند.
خدادادي ادامه داد: طبق آخرين اظهارات مسئولان شهرداري درآمد شهر ري در سال 90، 128 ميليارد تومان و هزينه مصرفي را 205 ميليارد تومان برآورد کردند اين در حالي است که ارقام ابتدايي که بيان مي کردند درآمد 30 ميلياردي و هزينه 300 ميلياردي بود.
وي افزود: علاوه بر درآمدي که از محل عوارض آلايندگي دريافت مي کند مقداري از درآمدش را از منابع 19 و 15 تامين مي کند اين در حالي است که هر شهرداري که مستقل مي شود از دولت بودجه مستقل دريافت خواهد کرد.
بخشدار مرکزي ري خاطر نشان کرد: برخلاف مديران شهرداري تهران ما هيچ گونه نگراني در تامين اعتبارات نخواهيم داشت.
نتخاب شهردار ري تا پايان هفته جاري
اما با مخالفت هاي بسيار در نهايت براساس ابلاغ وزارت کشور ري مستقل شد
استاندار تهران با اشاره به ابلاغ وزارت کشور مبني بر مستقل شدن شهر ري گفت: تاسيس شهرداري شهر ري در هفته جاري ابلاغ مي شود.
مرتضي تمدن اضافه کرد: از ميان گزينه هاي احتمالي که براي شهردار جديد به وزارت کشور اعلام کرده ايم احتمالا شهردار ري در هفته جاري معرفي خواهد شد.
وي خاطر نشان کرد: مامي مقدمات راه اندازي شهرداري ري آماده شده که پس از تاييد شهردار از سوي وزارت کشور شروع به کار خواهد کرد.
شنيده ها حاکي است شهرداران سابق شيراز، تبريز ، قم ، اهواز و دو عضو شوراي شهر تهران، دو شهردار سابق مناطق تهران و برخي از مديران ارشد کشوري از گزينه هاي تصدي صندلي رياست شهرداري ري بودند ما هم منتظريم ببينيم چه کسي از اين ماراتن انتخابي مي گذرد و صندلي رياست را تصاحب مي کند./ف
گزارش از فاطمه هنرور

برچسب ها: ری ، شهرداری ، معصومی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار