با ثبت انتشارات دانشگاه ها در طرح شعف، این امکان محقق می شود تا کتاب های خود را در معرض عموم دانشجویان کشور قرار دهند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛ دکتر بهمن حاجی پور، رئیس مرکز نشر دانشگاهی در نشست خبری این مرکز که امروز دوم مهر برگزار شد گفت: اولین اقدامی که در این مرکز انجام شده است به مناسبت آغاز سال تحصیلی و به منظور دسترسی بهتر دانشجویان به منابع درسی است.

در این راستا اقدام به برگزاری تعدادي نمایشگاه در دانشگاه های سطح کشور کردیم.

وی افزود: این نمایشگاه ها در دانشگاه های شهید بهشتی ، دانشگاه خوارزمی، دانشگاه تربیت مدرس، صنعتی آب و برق ، صنعتی شریف، تهران، دانشگاه خواجه نصیر و امیر کبیر ، علم و صنعت ایران، علامه طباطبایی، تربیت دبیری شهید رجایی و دانشگاه شهید عباس پور برگزار شده است.

حاجی پور تصریح کرد:‌ کتاب ها براساس حوزه های مختلف و گروه های علمی به صورت بسته های چند کتابی عرضه می شود.

ویژگی این نمایشگاه تخفیف خرید کتاب های چند بسته ای تا 35 درصد و کتاب های انفرادی 10تا 15 درصد است.

رئیس مرکز رشد دانشگاهی اظهار داشت: این نمایشگاه از اول مهر تا 13 مهر به تناوب در دانشگاه های مختلف در حال عرضه است.

وی ادامه داد:‌ توسعه طرح شعف (شبکه عرضه فراگیر کتب دانشگاهی) اقدام دیگر این مرکز است. براساس طرح شعف انتشارات دانشگاهی دانشگاه ها در سراسر کشور با ثبت نام در این طرح این امکان را پیدا می کنند که کتاب های خود را از طریق مرکز نشر در معرض استفاده عموم دانشجویان کشور قرار دهند.

حاجی پور افزود: این اقدام به دو صورت قابل انجام است، نمایشگاه دایمی مرکز نشر واقع در خیابان انقلاب و روش دوم دسترسی از طریق سایت مرکز به نشانی www.iup.ac.ir این کتاب ها را ملاحظه کنند و به صورت الکترونیکی خریداری کنند.

وی خاطر نشان کرد: ما با همکاری بانک پاسارگاد در صدد برآمدیم کارت های اعتباری را با اعتبار 30هزار تومان تهیه کنیم و در سطح کشور از طریق دانشگاه ها در اختیار دانشجویان قرار دهیم.

رییس مرکز نشر دانشگاهی گفت:‌این کارت ها به صورت شارژ شده در اختیار دانشجویان قرار می گیرد و با تخفیف هایی که به آنها تعلق می گیرد تا دو برابر می توانند کتاب خریداری کنند. لازم به ذکر است که این کارت ها قابل شارژ است. /ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.