در زير به توضيح بيشتر درباره ي فواید و ضررهای جيلبريک کردن تلفن هاي هوشمند اپل و انواع آن مي پردازيم.

به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران ؛ شايد اين يک سوال متداول براي کاربران باشد که جيلبريک کردن به چه معنا است و ما چرا باید از آن استفاده کنیم.

جیلبريک کردن به معنای فرار از زندان است و برای شکستن قفل های سیستم عامل IOS  و یا به صورت کلی دستگاه های هوشمند اپل به کار می رود.

این لغت از آنجایی انتخاب شده است که محیط سیستم عامل IOS بیشتر به زندان برای کاربرانش شبیه است و کاربران برای هر کاری در محیط این سیستم عامل باید از سوی شرکت اپل تایید شوند و در صورت عدم تایید شرکت اپل قادر به انجام هیچ فعالیتی نیستند.

برای خرید نرم افزار حتما باید به اپ استور (فروشگاه مجازی شرکت اپل) مراجعه کنند و به هیچ عنوان قادر به نصب بازی و برنامه های دانلود شده خارج از محیط اپ استور نیستند .

شرکت اپل ، بالا بردن امنیت کاربران را دلیل این امر می داند.

این شرکت ادعا می کند هر نرم افزار قرار گرفته در محیط اپ استور بارها توسط متخصصان بازبینی شده و به هیچ عنوان حاوی هیچ ویروس مخربی نیستند.

عدم امکان نصب آنتی ویروس در این سیستم عامل هم به همین دلیل است .

یکی دیگر از مهمترین دلایلی که بیشتر کاربران اپل را برای جیلبريک کردن دستگاهشان ترغیب می کند امکان استفاده از تمام امکانات تلفن هوشمندشان است.

یکی از این امکانات بلوتوث است.
یکی از امکاناتی که آیفون از آن بهره مند است بلوتوث است ، بلوتوث نه به آن معنا که ما آن را می شناسیم.

بلوتوث در دستگاه های اپل نه برای انتقال پوشه و فایل های صوتی و تصویری به هر تلفن همراه دیگری است ، بلکه تنها برای استفاده از iDeviceو انتقال داده به سایر تلفن های هوشمند این شرکت و کامپیوتر ها است.

برای اینکه بتوان از بلوتوث آیفون به صورت معمولی استفاده کرد باید دستگاه تان را جیلبريک کنید.
البته بستن دریچه ی بلوتوث بر روی هر دستگاهی از سوی شرکت اپل بی دلیل نیست.

بیشتر تلفن های هوشمند موجود در بازار که به برنامه های مخرب آلوده شده اند به خاطر استفاده ی بی قید و بند از بلوتوث بوده است .

 در واقع کاربران با دریافت فایل های آلوده با دستان خود اقدام به تخریب دستگاهشان کرده اند.

از ضرر هایی که جیلبریک به دستگاه شما وارد می کند می توان به هنگ کردن دستگاه اشاره کرد ، خود عمل جیلبریک کردن باعث هنگ کردن دستگاه نمی شود ولی نصب برنامه های کرک شده که در بیشتر مواقع مخرب هم هستند باعث هنگ دستگاه می شود.

بی اعتبار شدن ضمانت نامه از دیگر دلیل های منفی برای جیلبريک نکردن است.

به صورت کلی به دو شکل دستگاه را جیلبريک می کنند
Tethered : به جیلبریک کردن موقتی دستگاه گفته می شود که پس از خاموش کردن ، تلفن به حالت اول خود باز می گردد.

 Untethered: به جیلبريک کردن دائمی دستگاه گفته می شود یعنی با یک بار جیلبريک کردن دیگر دستگاه به حالت اول خود باز نمی گردد.

دستگاه هایی را که می توان جیلبريک کرد عبارتند از آیفون ، آی پد ، آی پاد تاچ و اپل توی است.

شرکت اپل به شدت با جیلبريک کردن مخالف است و بسیار تلاش می کند که راههای جیلبريک کردن را مسدود کند اما تاکنون چندان موفق نبوده است./ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
United States of America
ناشناس
۱۷:۱۹ ۰۲ مهر ۱۳۹۱
اپل به این خاطر با جلبرینک کردن مخالفه!چون از طریق فروش نر افزار در امد هنگفتی به دست میاره حال قرار باشه هر کی بره نر افزاراشو از هر جایی به دست بیاره دیگه کسی از اپ استور برنامه نمیخره
آخرین اخبار