استاندار استان مركزی گفت: 574 میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی و مشاغل خانگی در استان مركزی ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک شعبانی فرد در چهارمین نشست كارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان مركزی افزود: 320 میلیارد ریال از این تسهیلات در غالب مشاغل خانگی و 240 میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی می باشد.

وی ادامه داد: با توجه به ابلاغ این میزان اعتبارات و اهمیت آن در اشتغال زایی استان، بانك های عامل روند ابلاغ این اعتبارات را هر چه زودتر پیگیری كنند.

استاندار استان مركزی اضافه كرد: بازپرداخت این تسهیلات 60 ماهه می باشد و متقاضیان در هر ماه حداكثر یك میلیون ریال پرداخت می كنند.

وی عنوان كرد: تسهیلات مشاغل خانگی 50 میلیون ریال به صورت قرض الحسنه و در اقساط 36 ماهه می باشد.

شعبانی فرد اظهار كرد: 80 درصد تسهیلات خود اشتغالی و مشاغل آزاد در سال گذشته از طریق هشت بانك عامل پرداخت و باعث ایجاد شش هزار شغل در استان مركزی شد.

مدیركل تعاون، كار و تامین اجتماعی استان مركزی نیز در این نشست گفت: 23 طرح اشتغال زایی استان از محل سرمایه در گردش و ثابت در چهار بانك عامل با رقم پیشنهادی تسهیلات 200 میلیون ریالی در كمیسیون های كارشناسی بررسی و به كارگروه اشتغال ارجاع شده است.

شیخی ادامه داد: این طرح ها كه در زمینه كشاورزی، صنعتی، پزشكی، سیلوسازی و ورزشی است كه با هدف تثبیت و پایداری بنگاه های اقتصادی در كارگروه اشتغال و سرمایه گذاری مطرح شده كه با اعطای تسهیلات مذكور پنج هزار شغل ایجاد می شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.