"عماد عبدالغفور" در مصاحبه با رويترز گفت : « ما خواستار قانون يا قطعنامه اي هستيم که در آن بي حرمتي به اسلام به عنوان يک دين و همچنين توهين به پيامبر اسلام ( ص ) ممنوع و غيرقانوني اعلام شود .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ، رهبر بزرگترين حزب اسلامگراي  مصر روز شنبه گفت رئيس جمهور مصر و ديگر رهبران مسلمان بايد پس از ساخت يک فيلم ضد اسلامي و انتشار کاريکاتورهاي توهين آميز که نشان دهنده نژادپرستي روزافزون است ، از سازمان ملل متحد بخواهند بي احترامي مذهبي را ممنوع اعلام کند .
حزب سلفي النور برغم اختلاف هاي اعتقادي و سياسي با اخوان المسلمين که محمد مرسي رئيس جمهور مصر نيز وابسته به آن است ، در حمايت از مرسي در انتخابات رياست جمهوري ماه ژوئن مصر نقشي کليدي داشت .
اين حزب که "عماد عبدالغفور" رهبري آن را به عهده دارد اکنون دومين حزب بزرگ در پارلمان مصر به شمار مي رود و به عنوان يک نيروي قوي در سياست هاي جديد مصر ايفاي نقش مي کند .
سران و همراهان صد و نود و سه کشور جهان از بيست و پنجم تا يکم اکتبر در نيويورک گردهم مي آيند تا نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد را برگزار کنند .
مرسي به همراه رهبران جديد ليبي ، يمن و تونس ، کار خود را در مجمع عمومي سازمان ملل متحد آغاز خواهد کرد .
عبدالغفور تصريح کرد برخي گروه ها ازطريق بدنام کردن اسلام در تلاش براي ايجاد اختلاف بين کشورهاي غربي و دولت هاي اسلام خواه جديد هستند .
وي گفت پس از سرنگوني حسني مبارک ديکتاتور سابق مصر و ديگر ديکتاتورها ازطريق برگزاري انتخابات دموکراتيک که روي کار آمدن دولت هاي اسلام خواه جديد را درپي داشته ، يک واقعيت جديد در خاورميانه ظهور يافته است .
تحليلگران مي گويند اعتراض هاي خشونت آميز در سراسر جهان عرب در واکنش به يک فيلم ضد اسلامي مي تواند بازتاب تقويت روزافزون گروه هاي سلفي باشد که از گسترش آزادي در کشورهاي بهار عربي سود مي برند .
نفوذ سلفي ها در کشورهاي بهار عربي به ويژه در مصر ، ليبي و تونس افزايش چشمگيري داشته است .
اگرچه اکثر سلفي ها طرفدار خشونت نيستند اما گفته مي شود برخي گروه ها اکنون در جهت توسل به زور و خشونت حرکت مي کنند .
ژان پير فيلو تحليلگر فرانسوي گفت آنها به بهانه مقابله با ناقضان قوانين مذهبي ، به دنبال ايجاد موازنه قدرت در خيابان هستند .
شبکه هاي تلويزيوني مذهبي که از عربستان سعودي مرکز اصلي سلفي ها پخش مي شوند ظاهرا از عوامل تقويت سلفي ها در سراسر جهان عرب طي بيست سال گذشته بوده اند .
برخلاف اخوان المسلمين که يک سازمان به خوبي سازمان يافته و کاملا سياسي است ، سلفي ها متشکل از گروه هاي کوچک در اطراف روحانيون بانفوذ هستند که بيشتر تلاش مي کنند از عقايد خودشان دفاع کنند.
فيلو گفت از عبارت سلفي ها بيشتر براي متمايز ساختن اسلامگرايان تحت حمايت عربستان سعودي از اخوان المسلمين استفاده مي شود و قطر که در حمايت از قيام هاي عربي نقش مهمي داشته است اکنون بيشتر با اخوان المسلمين در ارتباط است .
سلفي ها بيشتر در کشورهاي عربي حضور دارند ، کشورهايي که قيام هاي بي سابقه باعث برکناري ديکتاتورها در آنها شده است .

برچسب ها: بین الملل ، مصر ، مذهبی ، اسلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار