خبرگزاري فرانسه عناوين برخي رويدادهاي مهم روز يکشنبه، بيست و سوم سپتامبر برابر با دوم مهر جهان را به اين شرح اعلام کرد :

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ،
اتيوپي - آديس آبابا :
سالوا کر رئيس جمهور سودان جنوبي و عمر البشير همتاي سوداني او در آديس آبابا مذاکرات دو کشور را براي حل اختلافات خود بعد از استقلال سودان جنوبي در ژوئيه 2011 از سر مي گيرند. اتحاديه آفريقا بعد از شکست جوبا و خرطوم در ماه گذشته در رسيدن به توافق به دو کشور  تا بيست و دوم سپتامبر فرصت داده است، مذاکرات را از سر بگيرند.
 
پاکستان - اسلام آباد :
پيگيري واکنش ها بعد از آنکه يک وزير پاکستاني پاداش 100 هزار يورويي براي مرگ کارگردان فيلم ضد اسلامي تهيه شده در آمريکا پيشنهاد داد.  
 
لبنان :
جنبش قدرتمند حزب الله برگزاري تظاهرات را در اعتراض به فيلم ضد اسلامي و انتشارکاريکاتورهاي موهن به پيامبر اسلام در نشريه فرانسوي شارلي ابدو خواستار شده است.
 
سوريه - دمشق :
پيگيري عمليات نظامي ارتش در مناطق شورشي

بلاروس - مينسک :
انتخابات پارلماني بلاروس در حالي برگزار مي شود که بيشتر احزاب مخالف اين جمهوري سابق شوروي اين راي گيري را در اعتراض به نقض روند انتخابات تحريم کرده اند. رژيم الکساندر لوکاشنکو، رئيس جمهور بلاروس به علت سرکوب اعتراضات با تحريم هاي غرب روبرو است.
 
ليبي - بنغازي :
پيگيري اوضاع يک روز بعد از آنکه مقامات بنغازي مقرها و پايگاه هاي شبه نظاميان مسلح را بعد از شبي خشونت آميز که دست کم يازده قرباني گرفت، تحت کنترل در آوردند.
 
سازمان ملل متحد - نيويورک :
نشست کشورهاي کمک کننده به فلسطين با نظارت نروژ برگزار مي شود.
 
سوييس - زوريخ :
مردم سوييس در يک همه پرسي درباره ممنوعيت کامل سيگار در مکان هاي بسته مثل رستوران ها و در مکان هاي عمومي مثل بيمارستان ها تصميم گيري خواهند کرد.  
 
انگليس - لندن :
دومين روز کنفرانس پاييزه حزب ليبرال دموکرات عضو دولت ائتلافي انگليس در برايتون. نيک کلگ رئيس اين حزب با نارضايتي روبرو است در يک مصاحبه تلويزيوني شرکت خواهد کرد.
برچسب ها: عناوین ، اخبار ، جهان ، یکشنبه ، news ، world
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار