خوردن سویا و کاکائو برای پوست مفید است ؟

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، خوردن کاکائو و سویا یا خوابیدن به پشت و استفاده از عینک، بافت‌های پوستی را قوام می‌بخشد و از پیدایش چین و چروک جلوگیری می‌کند.

هر یک از ما در طور روز کرم‌های مختلفی استفاده می‌کنیم و احتمالاً یکی از این چند کرم مختلف یک کرم ضد چروک باشد.

بشر همیشه به دنبال زیبایی است. زیرا خداوند از روح زیبای خود بر انسان دمیده و او را جویای زیبایی خلق کرده است. اما راز زیبایی در لوازم آرایشیِ گوناگون و البته آسیب رسان نیست.

آیا می‌دانید که خوردن کاکائو و سویا یا خوابیدن به پشت و استفاده از عینک، بافت‌های پوستی را قوام می‌بخشد و از پیدایش چین و چروک جلوگیری می‌کند؟

در این مقاله توصیه‌های تغذیه‌ای و چند توصیه‌ی زیبایی را برایتان آورده‌ایم. با ما همراه باشید.

کاکائو میل کنید

بر اساس پژوهشی که در سال 2006 در نشریه‌ی «روزنامه‌ی تغذیه» به چاپ رسیده است، کاکائو حاوی میزان بالایی از برخی فلاوانول‌ها است که از پوست در مقابل مضرات نور خورشید محافظت می‌کند. این فلاوانول‌ها همچنین باعث تحریک گردش خون می‌شوند و به پوست، نرمی و لطافت می‌بخشند.

ماهی مصرف کنید!
اروپایی تغذیه» به چاپ رسید حاکی از آن است که تنها بعد از 6 ماه استفاده از مکمل با پایه‌ی سویا که حاوی ویتامین‌ها، پروتئین‌های ماهی، اسانس چای و گوجه فرنگی نیز باشد، بافت‌های پوست را تقویت می‌کند. اسیدهای آلفا هیدروکسی(AHA)

این گزارش حاکی از آن است که، اسیدهای طبیعی موجود در میوه‌ها، لایه‌های فوقانی سلول‌های پوستی را تمیز می‌کند و به این ترتیب باعث کاهش پیدایش چین و چروک‌ها به خصوص در اطراف چشم‌ها می‌شود. بر اساس تحقیقات انجام گرفته، غلظت بالای اسیدهای آلفا هیدروکسی می‌تواند تولید کلاژن را تحریک کند.

کاکائو حاوی میزان بالایی از برخی فلاوانول‌ها است که از پوست در مقابل مضرات نور خورشید محافظت می‌کند./س

برچسب ها: پوست ، چروک ، جوانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.