صبح امروز در نخستین روز سال تحصیلی در آیینی با حضور شماری از مسئولان استانی، فرهنگیان و دانش‏آموزان، 183 هزار دانش‎آموز در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه در استان بوشهر راهی کلاس‎های درس شدند.



به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر صبح امروز در این آیین گفت: در سال تحصیلی جدید 183 هزار دانش‎آموز در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه راهی بیش از 7 هزار و 981 کلاس درس در قالب یکهزار و 927 مدرسه می‎شوند.

خلیل رضایی با بیان اینکه امسال سالی استثنایی و نقطه عطفی در نظام آموزش و پرورش است، افزود: سیستم جدید آموزشی برای نخستین بار در تاریخ آموزش و پرورش ایران اجرا می‏شود که امیدواریم منشا تحولاتی بزرگ و اساسی در این حوزه باشد.

وی اظهار داشت: نظام جدید آموزش و پرورش یکی از مطالبات مقام معظم رهبری و نقشه راه و قانونی اساسی در آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر یادآور شد: ساختار جدید آموزش و پرورش با مراحل رشد و یادگیری دانش‎آموزان همخوانی بیشتری دارد و با هدف ماندگاری بیشتر دانش‎آموزان در مقطع ابتدایی به دلیل سازگاری آنان با این دوره اجرا می‏شود.

رضایی، افزایش دوره عمومی تعلیم و تربیت در مقطع ابتدایی و راهنمایی را از دیگر ویژگی‎های نظام جدید آموزش و پرورش ذکر کرد.

وی با اشاره به حذف پایه اول دوره راهنمایی در نظام جدید آموزشی ادامه داد: در سال تحصیلی 97-98 نیز پیش دانشگاهی حذف می‎شود و تالیف کتاب‎های ششم ابتدایی و تغییر اساسی در کتاب پایه دوم از ویژگی‌های  سال تحصیلی جدید است.

رضایی اضافه کرد: از بین 7 هزار و 981 کلاس مقطع ابتدایی 570 کلاس پایه ششم مستقل و 188 کلاس پایه ششم چند پایه در مناطق روستایی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: همه معلمان دوره‌های ضمن خدمت را طی کرده‌اند و سازماندهی لازم در حوزه نیروی انسانی صورت گرفته است./ج1
برچسب ها: بوشهر ، کلاس ، نظام جدید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.