كميت و حضور تعداد بالاي آثار به خصوص در امر نمايشنامه نويسي حوزه كودك و نوجوان با توجه به ضعف در اين زمينه مي‌تواند ايجاد كيفيت كند.

منصور خلج نمايشنامه نويس و كارگردان تئاتر كه از اعضاي هيئت انتخاب بخش نمايشنامه نويسي و نمايشنامه خواني نوزدهمين جشنواره تئاتر كودك و نوجوان همدان نيز بوده است در خصوص كيفيت آثار رسيده به دبيرخانه به خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: براي بخش نمايشنامه خواني و نمايشنامه نويسي جشنواره نوزدهم تئاتر كودك و نوجوان و به منظور چاپ و نشر آثار برگزيده در اين جشنواره حدود 100 اثر رسيد.
وي افزود: اين آثار از سوي هيئت انتخاب مورد ارزيابي قرار گرفت و در نهايت سه اثر را انتخاب كرديم.
خلج تصريح كرد: اين سه اثر از لحاظ بدعت و نوع پرداخت در حوزه كودك و نوجوان متفاوت بود و همين امر باعث انتخاب آن ها شد.
اين نمايشنامه نويس ادامه داد: خيلي خوب است كه تعداد زيادي دست به قلم در حوزه كودك و نوجوان داريم كه اين امري بسيار خوشحال كننده است.
وي گفت: شايد در ميان آثار برخي از لحاظ كيفي مطلوب نباشد اما كميت هميشه ايجاد كيفيت مي‌كند و همين مسئله كه بسياري از نمايشنامه نويسان در خصوص اين سوژه ها دست به قلم مي‌برند ستودني است.
خلج با اشاره به اين كه اين حركت اميدوار كننده است، بيان كرد: انتظار داريم اين اتفاق در درازمدت نيز ادامه داشته باشد و نتايج مطلوبي بدهد.
وي در خصوص آخرين نوشته هايش كه به تازگي انتشار يافته است، گفت: يك مجموعه نمايشنامه به نام به سوي سيمرغ به تازگي از سوي نشر نيستان به چاپ رسيده كه در حوزه كودك و نوجوان است و شامل 7 نمايشنامه مي‌شود.
خلج در رابطه با نمايشنامه فرودگاه بعدي و وضعيت اجرايي آن گفت: اين نمايشنامه براي نمايشنامه خواني در تالار مولوي ارائه شده كه پس از آن وضعيت اجراي عمومي آنرا نيز مورد بررسي قرار مي‌دهيم.
اين كارگردان خاطرنشان كرد: در حال حاضر يك نمايشنامه به نام جاري مثل جويبار به تالار هنر ارائه دادم و منتظر نتيجه نهايي هستم كه اگر هماهنگي هاي لازم صورت گيرد آن را در زمستان به صحنه ببرم.
شايان ذكر است نمايشنامه هاي كاشف گيج نوشته الهه دهقان پيشه، افسانه بچه گرگ استثنايي نوشته حميدرضا ياسوار و شنگول و منگول و بچه سوم نوشته كيومرث قنبري آذر نمايشنامه هايي هستند كه براي شركت در بخش نمايشنامه نويسي و نمايشنامه خواني جشنواره نوزدهم تئاتر كودك و نوجوان و همچنين چاپ از سوي هيئت انتخاب متشكل از منصور خلج ، حميدرضا نعيمي و احمد بيگلريان پذيرفته شدند./ي2
برچسب ها: جشنواره تئاتر ، کودک ، خلج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار