رییس سازمان انرژی اتمی دستاوردهای ایران در اجلاس سالانه آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین را سازنده و مناسب اعلام کرد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس فریدون عباسی در حاشیه یازدهمین یادواره تجدید میثاق با شهدا و تجلیل از ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی در شیراز  گفت : امسال برای نخستین بار هیات جمهوری اسلامی ایران در قالب یک گروه تخصصی به این اجلاس اعزام و در تمامی کمیته ها و جلسات حضوری اثرگذار داشت .
معاون رییس جمهور افزود : گروه تخصصی اعزامی جمهوری اسلامی ایران با حضور فعال و اثر گذار خود اجازه نمی دهند چند کشور خاص در قطعنامه پایانی برای دیگر کشورها تعیین تکلیف کنند .
عباسی با بیان اینکه حضور هیات کارشناسی ایران موجب شد کشورهای خاص نتوانند نظرات خود را به دیگر کشورها تحمیل کنند گفت : چون برخی کشورها در موضوعات تخصصی انرژی هسته ای ضعیف تر هستند این امکان وجود داشت که برخی کشورها در قطعنامه آژانس با گنجاندن برخی مطالب و واژه ها منافع کشورهای دیگر را به خطر بیندازند که با حضور فعال تیم کارشناسی جمهوری اسلامی ایران و هوشیار کردن دیگر کشورها این موضوع میسر نشد.
رییس سازمان انرژی اتمی افزود : جمهوری اسلامی ایران در تمام کمیته های تخصصی حضور داشت و توانست نکات و موضوعات مورد نظر خود را لحاظ کند ./س

برچسب ها: دستاورد ، اجلاس ، وین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.