انجام فعاليت‌هاي بدني مي‌تواند از افراد در برابر بروز بيماري آلزايمر و فشارهاي عاطفي در آينده محافظت كند.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از نشريه مديكال اكسپرس، محققان حركت‌شناسي دانشكده بهداشت عمومي در دانشگاه مريلند با انجام بررسي‌هاي خود دريافتند ورزش كردن به صورت متعادل مي‌تواند براي يك دوره طولاني پس از انجام تمرينات، با اضطراب و استرس ناشي از حوادث ناملايم زندگي در افراد مقابله كند.

براساس اين گزارش محققان همچنين با بررسي نقش ورزش در جلوگيري از كاهش رفتارهاي شناختي و ادراكي در افراد مسن مشاهده كردند كه فعاليت بدني باعث ترويج و تقويت فعاليت سلول‌هاي مغزي مي‌شود كه اين پديده مي‌تواند در برابر وقوع بيماري آلزايمر از افراد محافظت كند.

نتايج حاصل از اين گزارش مي‌افزايد: انجام تمرينات ورزشي علاوه بر اين كه مي‌تواند استرس ناشي از وقوع حوادث عاطفي در زندگي را تعديل و متوقف كند، قادر است اين حالات مثبت را در افراد حفظ و نگهداري كند.

يافته‌هاي اين مطالعه نيز مؤيد اين مسئله است كه ورزش نقش مهمي را براي بهتر تحمل‌ كردن نگراني‌هاي روزانه و عوامل استرس‌زاي زندگي ايفا مي‌كند.

از طرفي نتايج ديگر اين مطالعه نشان می دهد: محققان در حال حاضر در نظر دارند كه اثرات مداوم ورزش را در بيماراني كه به طور منظم اضطراب و علائم افسردگي را تجربه مي‌كنند، بررسي كنند و مكانيسم اين كه چگونه ورزش ممكن است شبكه‌هاي عصبي مرتبط با احساسات را تغيير دهد را درك كنند. /ح
برچسب ها: آلزایمر ، ورزش ، مغز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار