در درگیری میان تظاهرکنندگان معترض به ستیزه جویان سلفی با نیروهای دولتی لیبی در شهر بنغازی دست کم چهار نفر کشته و نزدیک به 40 نفر دیگر مجروح شدند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک پزشک مستقر در بیمارستان الحواری در این شهر گفت که بر اساس آمار این بیمارستان، در این درگیری که در پی تظاهرات علیه سلفی های مسلح در این شهر روی داد سه نفر کشته و 20 نفر مجروح شده اند.
ساعتی بعد، حمید الرجوب، سخنگوی بیمارستان الجلا به این خبرگزاری گفت که سه نفر مجروح این درگیری ها نیز در این بیمارستان بستری شده اند. همچنین منبعی در مرکز پزشکی بنغازی خبر از یک کشته و 17 مجروح ناشی از درگیری های فوق داد.
صدها تظاهرکننده که در میان آنها تعدادی فرد مسلح نیز حضور داشتند روز جمعه به مقر گردان رفع الله الشاطی واقع در مزرعه ای در منطقه حواری در 15 کیلومتری مرکز بنغازی حمله کردند. این گردان یکی از شاخه های مسلح سلفی ها است.
اندکی پیش از این حمله، صدها معترض لیبیایی به پایگاه یک گروه سلفی حمله کردند و بعد از فرار این گروه از مقر خود، آن محل نظامی را به آتش کشیدند. اعضای گروه انصار الشریعه پیش از آنکه توسط معترضان از محل خود بیرون رانده شوند اقدام به شلیک هوایی کرده بودند.
این حملات بعد از آن انجام گرفت که تقریبا 30 هزار نفر از سکنه بنغازی که دومین شهر بزرگ لیبی محسوب می شود علیه نفوذ ستیزه جویان مسلح در این شهر تظاهرات کرده بودند. منتقدان می گویند که سلفی ها خود را برتر از قانون می دانند.
برچسب ها: بنغازی ، سلفی ، معترضان ، کشته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار