فرانسوی های ساکن تونس اعلام کردند از مدیر مسئول مجله فرانسوی شارلی ابدو شکایت خواهند کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24، به دنبال خشم مسلمانان جهان از انتشار کاریکاتور موهن به پیامبر اسلام در مجله فرانسوی شارلی ابدو، دولت تونس برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز در این کشور را ممنوع اعلام کرد.

نیروهای پلیس برای جلوگیری از برگزاری تظاهرات در خیابان ها مستقر شده اند. اما خیابان های منتهی به سفارت فرانسه در تونس شاهد چندین درگیری بین تظاهرکنندگان و نیروهای پلیس بود.
گزارشگر این شبکه گفت: نیروهای امنیتی تونس تدابیر امنیتی شدیدی در اطراف سفارت فرانسه اتخاذ کرده اند. به دنبال انتشار کاریکاتور موهن در شارلی ابدو و اعتراض مسلمانان تونس ، پلیس تردد در بلوار بورقی بَه که سفارت فرانسه در آن واقع شده را کاملا متوقف کرد . سفارت فرانسه در نزدیکی مسجد سلفی ها قرار دارد و مقامات تونسی از نفوذ سلفی ها به این خیابان هراس دارند. حدود ساعت سیزده و سی دقیقه به وقت محلی و پایان مراسم نماز جمعه آشوب هایی در این منطقه رخ داد. نمازگزاران با نیروهای پلیس که این مسجد را محاصره کرده بود، درگیر شدند و پلیس برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک آور استفاده کرد. پلیس تونس تظاهرکنندگان را گروهی بزهکار معرفی کرد.
مجری به هشدار مقامات دولت فرانسه که از اتباع خود خواسته بود از خانه های خود خارج نشوند اشاره کرد. گزارشگر در این باره گفت: فرانسوی های ساکن تونس نیز می دانند که امروز نباید از خانه های خود خارج شوند. سفارت فرانسه نیز از اتباع فرانسوی خواسته از که حتی الامکان از تجمعات معترضین فاصله بگیرند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد، در پی حمله جمعه گذشته تظاهرکنندگان به سفارت آمریکا که چهار کشته بر جای گذاشت، مقامات تونسی از تکرار این حادثه در امروز (جمعه) نگران بودند، به نظر می رسد که این حادثه در روز جاری تکرار نخواهد شد. اما حمله هفته گذشته اتباع فرانسوی ساکن تونس را به شدت نگران کرده است.
گزارشگر افزود: نزدیک به سی هزار فرانسوی در تونس زندگی می کنند و بسیاری از این فرانسوی ها از اقدام شارلی ابدو در انتشار کاریکاتور موهن به پیامبر اسلام خشمگین هستند. از نظر آن ها مجله شارلی ابدو وقت مناسبی را برای انتشار این کاریکاتور انتخاب نکرده است. برخی از فرانسوی های ساکن تونس قصد دارند از مدیریت این مجله فرانسوی شکایت کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار