پوران درخشنده معتقد است که بایدحضور مردم و به خصوص زنان که نقش مهمی داشتند اما دیده نشده اند، درفیلم های دفاع مقدس پررنگ تر شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، پوران درخشنده در گفتگو با روابط عمومی دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت گفت: سینمای دفاع مقدس سینمای مظلومیت ماست در جنگ در شرایطی که ملتی از خواب بیدار شده بود و می خواست استقلال داشته باشد وروی پای خودش بیاستد به کشور ما حمله شده و ملت ما در این شرایط از کیان کشور دفاع می کند. از خاک این کشور دفاع می کند . این جنگ برای ما با چنگ و دندان و عشق مردم ختم به خیر شد و این جای تحسین دارد .
 وی با اشاره به اینکه نقش مردم در سینمای دفاع مقدس باید بیشتر دیده شود افزود: متاسفانه در بسیاری از فیلم های ما اثری از حضور قاطبه مردم  و بطن جامعه و تلاش های نیروی انسانی و مقاومت انسانی نیست. ما بیشتر ابزار جنگی را نمایش دادیم و انسان را فراموش کرده ایم.
 وی نقش فیلمنامه را بسیارمهم دانست و افزود: کسانی که دارند فیلمنامه های جنگی را می نویسند واقعا باید مطالعه دقیق و همه جانبه ای نسبت به آن دوران و خانواده ها و شهدا داشته باشند. فیلمنامه نویسان باید فضای جنگ  قراربگیرند و بعد شروع به نوشتن کنند.
درخشنده با تاکید بر نقش مدیران فرهنگی افزود:  متولیان سینمای دفاع مقدس باید با تلاش بسیار افرادی را که در این زمینه توانایی های منحصر به فردی دارند را شناسایی کنند.
 وی ادامه داد: ما هرلحظه در جنگیم و هنوز جنگمان تمام نشده است. باید حس مقاومت را در جوانان نگه داریم وباید برایشان خوراک فرهنگی و فرهنگ سازی های عمیق داشته باشیم که هر لحظه بتوانند از مرزهای اعتقادی و جغرافیایی ما دفاع کنند.
 درخشنده نقش جشنواره بین المللی فیلم دفاع مقدس را بسیار موثر دانست و افزود: جشنواره باید  مقداری هدفمندتر پیش برود و اگر جدی تر به آن نگاه شود و امکانات بیشتری داشته باشد می تواند تاثیر گذارتر باشد. این جشنواره می تواند پویاتر از این پیش برود و مطمئنم این توانایی در دبیران و مدیران آن وجود دارد. تفاوت جشنواره به باروری آن است. جشنواره باید حرفی برای گفتن داشته باشد چه در زمینه انقلاب و چه در زمینه دفاع مقدس. زیرا پیش زمینه دفاع مقدس و سرآغاز این مظلومیت انقلاب اسلامی است.
به گفته وی؛ جشنواره وقتی کسانی را کشف می کند باید اینها را حفظ کند و دنبال کند و امکانات به آنها بدهد تا پیشرفت کنند و فراموش نشوند. سینما خیلی می تواند درحوزه بیداری اسلامی تلاش کند.
 درخشنده تاکید کرد: ما باید از آدم هایی که شناخته شده نیستند و گمنامند و در پشت جبهه کمک هایی کردند که به موفقیت ما در خط مقدم منجر شده فیلم بسازیم. باید این آدم ها را شناسایی کنیم. ما در هیچ فیلمی این آدم ها را ندیدیم. ما زن هایی را که لباس شهدا را نگه داری، تمیز و بازسازی می کردند را نمی شناسیم. آدم های ناشناسی که نمی دانیم کی هستند. بیایید اینجوری مردم را در مسئله دفاع مقدس دخیل کنیم. با ذهنیت مردم پیش ببریم و مردم عادی را قهرمان فیلم هایمان کنیم. آدم های واقعی را بیاوریم که توقعی از دولت ندارند و با دست خالی و با جانشان جنگیدند. سینمای دفاع مقدس برای افرادی خاص نیست و برای همه است پس باید همه را دخیل کنیم./ي2
برچسب ها: زنان ، دفاع مقدس ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار