جشنواره مقاومت با توجه به تاثير از خود گذشتگي هاي رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس يادآور روزهاي بعد ازز اتمام آن است.

جهانبخش سلطاني بازيگر سينما و تلويزيون در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت: من با فيلم سينمايي افق به كارگرداني رسول ملاقلي پور پا به سينماي دفاع مقدس گذاشتم سينمايي كه بسيار مقدس داراي حرمت و كرامت است.

وي افزود: سينماي دفاع مقدس يادآور ايام 8 سال دفاع عاشقانه است. ايثار، دانايي، پهلواني و عشق شهيدان جنگ و همچنين مردم ايران زمين را نمي توان به آساني فراموش كرد.

اين بازيگر سينما به ارزش اين سينماي انقلابي اشاره كرد و گفت: اگر امروز ذره اي آبرو داريم به خاطر گوشه چشمي است كه خون شهدا به ما داشته است كساني كه 8 سال بدون كوچكترين چشم داشتي جنگيدند و مبارزه كردند آن ها مردانه ايثار كردند و همه وجود خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

وي گفت: هنرمنداني كه به سراغ اين گونه مضامين مي روند خدمت بزرگي به سينما مي كنند.

سلطاني در پاسخ به اينكه چرا امروز فيلم سازان حاكم تر در زمينه دفاع مقدس وارد مي شوند، اظهار داشت: تحمل روزگار سخت مردانگي مي خواهد، تحمل با دانش و دانايي و مطالعه شبانه روزي است.

وي در ادامه گفت: نمي توان مدعي شد كه فيلم سازان ما كم تر در اين زمينه وارد مي شود و بايد گفت كه آن ها هيچ گاه دست از ساخت آثاري براي اين سينما برنمي دارند.

وي تصريح كرد: ساخت آثاري در ژانر دفاع مقدس بودجه هاي فرهنگي عظيم و همچنين حمايت بسيار مي خواهد.

اين بازيگر به جشنواره مقاومت اشاره كرد و گفت: جشنواره مقاومت يادآور روزهاي بعد از جنگ است و همچنين آرامشي كه اين روزها داريم و همگي بايد به ياد داشته باشيم كه اين راحتي را مديون مجاهدت هاي فرزندان انقلاب هستيم.

سلطاني به اهميت سينماي دفاع مقدس اشاره كرد و ادامه داد: سينماي دفاع مقدس آموزشگاهي براي نسل امروز و فرد است و امروز اين سينما شناسنامه فرهنگ ما است كه بايد در حفظ آن كوشا باشيم و اجازه ندهيم كه اين سنما به فراموشي سپرده شود./ي2

برچسب ها: سینما ، دفاع مقدس ، سلطانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار