به گزارش
گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، کارشناس ارشد روانشناسی ضمن بیان این مطلب گفت: به والدینی که دانش آموز کلاس اولی دارند توصیه میشود در حضور کودکان از استرسها صحبت نکنند زیرا این کار موجب تشدید استرس در کودکان میشود.
کبری کشفی اضافه کرد: مدرسه مکانی است که کودکان، اولین نقش رسمی اجتماعی را تجربه میکنند و معمولاً کودکانی که تجربه حضور در مهدکودک و خانههای بازی را دارند راحتتر با محیط جدید کنار میآیند اما کودکانی که همیشه کنار مادر بودهاند جدا شدن از مادر در ساعاتی از روز باعث بروز استرس و بی قراریشان در مدرسه میشود.
وی افزود: خانوادههایی که تاکنون فرزند خود را در محیطهای عمومی تنها نگذاشتهاند بهتر است قبل از شروع مدرسه، به همراه کودکان در مدرسه حاضر شوند و درصورتی که همکلاس یا همسایه در آن مدرسه وجود دارد به صورت دسته جمعی به عنوان یک تفریح و سرگرمی حضور یابند تا کودکانشان به محیط جدید عادت کنند.
کارشناس ارشد روانشناسی با اشاره به اینکه اولین تجربه کودکان در مدرسه تأثیر بسزایی در نقش پذیری اجتماعی کودکان دارد، گفت: در صورتی که دانشآموزان برای اولین بار جذب این محیط اجتماعی شوند در آینده نقشهای دیگر اجتماعی را نیز بهتر بر عهده میگیرند.
کشفی اظهار داشت: مدرسه بعد از خانه، دومین محیطی است که در رشد شخصیت کودکان تأثیر گذار است و به سلامت روانی آنها کمک بسزایی میکند همچنین شکلگیری شخصیت دانشآموزان، مربیان مدرسه نقش کلیدی و اساسی دارند. /عط