بهاي نفت روز پنجشنبه در معاملات الکترونيک بازار آسيا اندکي افزايش يافت.


به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري فرانسه،در معاملات صبحگاهي، هر بشکه نفت خام سبک شيرين آمريکا براي تحويل در ماه اکتبر با دو سنت افزايش، نود و دو دلار معامله شد.
بهاي هر بشکه نفت خام برنت درياي شمال براي تحويل در مدت ماه نوامبر نيز چهل و سه سنت افزايش يافت و به صد و هشت دلار و شصت و دو سنت رسيد.
جاستين هارپر تحليلگر بنگاه معاملاتي اي جي مارکتز در سنگاپور اعلام کرد: «بهاي نفت در روزهاي اخير کاهش يافت و سرمايه گذاران آن را فرصت مناسبي براي بازگشت به بازار دانستند».
 وزارت انرژي آمريکا چهارشنبه از افزايش غيرمنتظره ذخاير نفت و بنزين آمريکا در يک هفته گذشته خبر داد. بنا بر آمار وزارت انرژي آمريکا، ذخاير نفت اين کشور هشت و نيم ميليون بشکه افزايش پيدا کرد در حالي که تحليلگران تنها افزايش پانصد هزار بشکه اي را پيش بيني کرده بودند. ذخاير بنزين آمريکا نيز برخلاف انتظار تحليلگران که افزايش هفتصد هزار بشکه اي را براي آن پيش بيني کرده بودند، يازده ميليون و چهارصد هزار بشکه افزايش يافت.
اين شاخص ها که از يک هفته تا هفته بعد بسيار متغير است نشان دهنده کاهش تقاضا در آمريکاست و مشکلات بزرگترين اقتصاد دنيا در احياي پايدار فعاليت و مصرف خود را خاطر نشان مي کند.
از سوي ديگر، عربستان سعودي، بزرگترين صادرکننده نفت خام در جهان، در ماه مارس با رساندن توليد خود به نه هزار و نهصد و بيست و سه ميليون بشکه در روز از روسيه پيشي گرفت و به نخستين توليد کننده نفت در جهان تبديل شد. توليد نفت روسيه در ماه مارس نه هزار و نهصد و بيست ميليون بشکه در روز بود.
شايعاتي نيز منتشر شد مبني بر اينکه عربستان سعودي قصد دارد به منظور جلوگيري از افزايش بهاي نفت توليد خود را بازهم بيش از ده ميليون بشکه در روز افزايش دهد. اين در حالي است که آمريکا و بسياري کشورهاي اروپايي نيز اعلام کردند آماده اند از ذخاير راهبردي خود استفاده کنند.
روز چهارشنبه در پايان معاملات بازار نيويورک، هر بشکه نفت خام وست تگزاس اينترمدييت  با سه دلار و سي و يک سنت کاهش، نود و يک دلار و نود و هشت سنت معامله شد.
در بازار لندن نيز هر بشکه نفت خام برنت درياي شمال با سه دلار و هشتاد و چهار سنت کاهش نسبت به پايان معاملات روز سه شنبه، صد و هشت دلار و نوزده سنت خريد و فروش شد.

برچسب ها: افزایش ، نفت ، معاملات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار