رئيس سازمان بازرسي با بيان اينکه نظارت همگاني يکي از چالش‌هاي نظام اداري اجتماعي است گفت: ما در بحث نظارت و دستگاه نظارتي مشکلي نداريم بلکه مشکل اصلي در عمل نکردن به قوانين نظارتي است.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي اعزامي باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام مصطفي پور محمدي در همايش نظارت همگاني، الزامات و راهکارها که در تالار انديشه تبريز برگزار شد اظهار داشت: نظارت همگاني موضوع مهمي است و يکي از چالش‌هاي نظام اداري، اجتماعي کشور ما به شمار مي‌رود.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور ادامه داد: ما در قانون اساسي اصل مهمي تحت عنوان نظارت داريم به طوري که اصل هشتم اين قانون به صراحت به مساله امر به معروف و نهي از منکر که همان نظارت عام است تاکيد دارد.

حجت‌الاسلام پور محمدي با بيان اينکه برخي به دنبال ايجاد وزارتخانه امر به معروف هستند گفت: ما با اين موضوع مخالف هستم چرا که به اندازه کافي در کشورمان دستگاه نظارتي وجود دارد .

وي تصريح کرد: يکي از وظايف قوه قضاييه نظارت است که بخشي از آن امر به معروف و نهي از منکر بوده و به همين منظور دو جايگاه مهم سازمان بازرسي کل کشور و ديوان عدالت اداري لحاظ شده است.

رئيس سازمان بازرسي کل کشور در ادامه با بيان اينکه در زمينه دستگاه نظارتي محدوديتي وجود ندارد اظهار داشت: مشکل عمده ما عمل نکردن است و بايد فرهنگ نظارت در جامعه نهادينه شود و متاسفانه در حال حاضر نظارت گريزي در کشور ما وجود دارد که اين امر به نظارت ستيزي نيز تبديل شده است.

حجت‌الاسلام پور محمدي با اشاره به اين كه امر به معروف صرفا تذکر نيست بلکه ايستادن مقابل صاحبان قدرت است گفت: امر به معروف فقط تذکر دادن به عمل خلاف عرف يک دختر و پسر نيست بلکه حساسيت نشان دادن به تجاوز به حقوق جامعه است.

وي تصريح کرد: متاسفانه نظارت گريزي به نظارت ستيزي تبديل شده است به طوري که وقتي مي‌خواهيم سالم سازي کنيم از اين مساله گريزان هستيم و فشار مي‌آورند، زورشان نرسد تهديد و تخريب مي‌کنند، تهمت مي زنند و اين رويه‌اي است که در حال حاضر جاري است.

رئيس سازمان بازرسي کل کشور با بيان اينکه سلامت اجتماعي و اداري يک ضرورت است تصريح کرد: مسيري که مهم باشد قطعا حرکت در آن سخت بوده و مشکلاتي پيش رو خواهد بود و از همين رو است که ايستادن ما در مقابل آمريکا چنين بهاي سنگيني را در پي داشته است.

وي ادامه داد: البته در داخل کشور هم مستکبران كوچكي هم داريم  که خوي و صفت آمريکا در آنها وجود دارد چرا که تهمت، دروغ و افترا مي‌بندند ولي ما ايستاده‌ايم و هر خطري که داشته باشد پاي آن مي‌ايستيم.

حجت الاسلام پورمحمدي تصريح کرد: بايد فرهنگ نظارت در کشور نهادينه شود که البته سازمان بازرسي کل کشور به دنبال اين مسير است و بايد يک تفکر نظارت پذيري در جامعه حاکم شود .

رئيس سازمان بازرسي كل كشور خاطرنشان كرد: خوشحاليم که مساله نظارت پذيري همگاني در جامعه به صورت يک نياز احساس مي‌شود و ما به دنبال رسيدگي به اين موضوع هستيم.

"انتهاي پيام"/پ3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار